Produkcja muzyki – doświadczenie vs narzędzia

Produkcja muzyki – doświadczenie vs narzędzia

Jednym z ciekawszych aspektów zdobywania doświadczenia w produkcja muzyki jest to, że z czasem korzysta się z coraz mniejszej ilości efektów dźwiękowych i zaczyna się polegać na pewnych wybranych narzędziach, które się sprawdzają w każdej sytuacji (do tej pory korzystam praktycznie w każdej sesji z wiekowych wtyczek od firmy Waves czy też PSP). Kiedyś miałem tak jak pewno część z Was gorączkę w przypadku wejścia na rynek nowej „super wtyczki”, która załatwi moje wszystkie problemy, ale prawda jest taka, że na dzień dzisiejszy właściwie sporo dobrej pracy możemy już zrobić z tym co mamy w programie do produkcji. Liczą się jak zwykle przede wszystkim Wasze wyrobione uszy oraz dobre monitory osłuchowe, akustyka i doświadczenie, a wtedy będziecie w stanie coś zdziałać konkretnego nawet korzystając z darmowych wtyczek i tego co jest dostępne na pokładzie wybranego DAW’a. Zresztą co jakiś czas przygotowuję indywidualne szkolenia dla klientów w których obrabiam sesję tylko w programie muzycznym i korzystam tylko z darmowych wtyczek, żeby klient mógł sobie odpalić taki projekt u siebie. Cały czas jestem pod wrażeniem tego co mamy teraz dostępne za darmo. Polecam się nie wkręcać w temat posiadania tego co najnowsze i najlepsze bo to zdecydowanie nie przełoży się na poprawienie Waszych efektów pracy. Lepiej ogarnąć to co już mamy w 100 % i cały czas jaki mamy na muzykę spędzać na pracy, a nie na szukaniu kolejnego sprzętu czy też wtyczki do zakupu 

Pytanie czy iść do szkoły produkcji lub realizacji dźwięku ?

Pytanie czy iść do szkoły produkcji lub realizacji dźwięku ?

Kochani co jakiś czas dostaję zapytanie czy warto się wybrać do szkoły produkcji/realizacji dźwiękowej. Dzisiaj chce Wam opowiedzieć pokrótce na ten temat. Oczywiście jeżeli znajdziecie dobrą placówkę a jest ich trochę w Polsce, która ma dobrą kadrę to jest to podstawowy wymiar jaki powinien was wstępnie interesować. Zresztą jakiś czas temu miałem przykład klientki, która najpierw przyszła do mnie na szkolenie indywidualne a później rozpoczęła naukę w jednej z wrocławskich szkół. Natomiast dlaczego ja polecam pójście do szkół. ? Dla mnie jest coś jeszcze ważniejszego niż wiedza. A mianowicie budowanie relacji czy to ze swoją ekipą na roku ze szkoły czy co jeszcze ważniejsze z kadrą, która siedzi w tym biznesie na co dzień. Ten temat jest dla mnie najważniejszy bo bez niego dużo ciężej nam będzie wystartować po skończeniu szkoły. Dlatego starajcie się podchodzić do wszystkich w sposób profesjonalny, pamiętajcie aby chwytać znajomości w temacie gdzie się tylko da bo nigdy do końca nie wiadomo na kogo traficie (w pozytywnym znaczeniu tego słowa). Tak więc jeszcze raz na koniec jeżeli myślicie o tej trudnej karierze to oczywiście warto iść do placówki edukacyjnej, ale zwróćcie na to uwagę, że oprócz wiedzy są pewne moim zdaniem jeszcze ważniejsze aspekty na które warto zwrócić uwagę.

Promocja na zakup szkolenia z obsługi syntezatora Native Instruments FM8

Promocja na zakup szkolenia z obsługi syntezatora Native Instruments FM8

Ruszamy od dzisiaj z wtorkowymi promocjami na zakup kursów na stronie. Do przyszłego tygodnia czyli do 04.06 możecie zakupić kurs z obsługi flagowego syntezatora fm8 od firmy Native Instruments już za 39 PLN (zamiast 79 PLN). W szkoleniu dokładnie pokazujemy obsługę od podstaw tego instrumentu a pod jego koniec znajdziecie także sporo przykładów jak generować dźwięki od podstaw. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do odwiedzenia podstrony z kursem.

Z cyklu porady producenckie

Z cyklu porady producenckie

Jeden z podstawowych problemów z jakim muszą się mierzyć początkujący producenci to zawieszanie się w pętli na etapie komponowania utworu. Jeżeli Wy także zmagacie się z tym problemem i przez to nie jesteście w stanie dokończyć Waszych projektów, to ze swojej strony mogę polecić kilka prostych trików, które z całą pewnością wpłyną na uniknięcie frustracji związanych z tym zagadnieniem: – nie zamykajcie się na tworzenie tylko krótkich pętli (np. 4 / 8 taktów) – aby cokolwiek wyciągnąć z projektu na etapie aranżacji Wasze podstawowe pętlie (perkusyjne/melodyczne) powinny mieć co najmniej 32 lub 64 takty – w tym wypadku jeżeli mówimy o podkładzie perkusyjnym taka duża pętla da Wam możliwość znacznego urozmaicenia pojawiających się elementów perkusyjnych co bezpośrednio przeniesie się na uzyskanie lepszej dynamiki w utworze – odnośnie tematu urozmaicania podkładów perkusyjnych dobrą opcją jest ich nagrywanie na żywo w aranżacji np. macie gotowy bas i stopę plus podstawowy hihat i werbel ; w tym momencie włączamy funkcję nagrywania midi/audio na żywo w programie i zaczynamy korzystać z dobrodziejstw jakie daje możliwość zgrania instrumentu na żywo; pamiętajcie przy tym, iż po nagraniu nie warto od razu włączać kwantyzacji aby wyrównać wszystkie nuty, chodzi o to aby zachować czynnik ludzki w Waszych podkładach, jedynie w miejscach gdzie coś bardzo wyskakuje w tym momencie oczywiście należy to wyrównać; dzięki tej metodzie Wasz podkład zyska w kontekście calego utworu, gdyż będzie on zachowywał naturalną dynamikę – w przypadku, gdy Wasza “długa” pętla jest dobrze rozbudowana w tym momencie warto już skopiować ją kilka razy, tak aby wypełnić pełną długość założonej przez Was kompozycji i następnie bez problemu będziecie mogli już przejść do sklejania całości; dobrym sposobem na sfinalizowanie Waszego projektu jest próba skopiowania aranżacji utworów Waszych ulubionych wykonawców (oczywiście przy założeniu, iż Wasz projekt jest w podobnym klimacie muzycznym) – w tym momencie szczególnie jeżeli dopiero uczycie się tworzyć profesjonalne aranże w krótkim czasie odwzorowując tą technikę w kliku Waszych projektach będziecie mogli nabrać pewności siebie w tym zakresie , a dodatkowo z biegiem czasu na pewno zaczniecie dodawać ze swojej strony swoje triki do kompozycji co dodatkowo wpłynie na jej urozmaicenie – prawda jest taka, iż każdy stara się wzorować na swoich ulubionych producentach dlatego w tym temacie nie musicie się zbytnio przejmować tylko starajcie się czerpać od nich jak najwięcej poprzez ciągłe analizowanie ich utworów (aranż, korekcja, efekty dźwiękowe, panorama stereo, dynamika itp.); tak najszybciej osiągniecie zamierzony przez Was rezultat.

Miks i mastering utworu w stylu hip-hop – nowe szkolenie i konkurs !!!

Miks i mastering utworu w stylu hip-hop – nowe szkolenie i konkurs !!!

Witam
Na stronie właśnie pojawiło się nowe szkolenie. Omawiam w nim w przejrzysty sposób jak miksować i masteringować utwór w stylu HIP-HOP, Jak zwykle u mnie kurs bazuje na realnym przykładzie. Jest to utwór od Jimmy Zone – Z.U.N.S ft. Młody M (Prod.JohnnyBeatz).

Przy okazji szkolenia ogłaszam dla Was konkurs we współpracy z polską firmą tworzącą bardzo dobre wtyczki do obróbki projektów muzycznych PSPaudioware. Pełną informację na ten temat znajdziecie w wideo. W każdym razie w skrócie powiem, iż można wygrać 3 wtyczki do wyboru z katalogu PSP Audioware. Druga rzecz to dla wszystkich którzy zakupią ten kurs będzie opcja zakupu wtyczek po 30 % zniżce na stronie dewelopera (tych, które nie są aktualnie w promocji na witrynie PSP Audioware) – promocja jest ważna przez następne 3 tygodnie.

Trzymam kciuki za Was !!!

VLOG #16 mastering na budżecie.

VLOG #16 mastering na budżecie.

W tym odcinku vloga zająłem się tematyką masteringu czyli finalnego pogłaśniania Waszych produkcji do wymaganych standardów w danym gatunku muzycznym. W pierwszej części omawiam jak działa sporo wydawnictw muzycznych oferujących tego typu usługę i na co powinniście zwrócić uwagę w takim przypadku. Dalej przechodzę do omówienia internetowych opcji na budżecie i na koniec testuję dobre i proste w obsłudze narzędzie do tego typu zadań czyli IK Multimedia Lurssen Mastering Console. Jak przymierzacie się do wysyłania Waszych dem lub wydania Waszych utworów to zachęcam do obejrzenia całego wideo tutaj.

VLOG #15 – produkcja oraz miksowanie muzyki jako Wasz biznes oraz dynamiczny bas

VLOG #15 – produkcja oraz miksowanie muzyki jako Wasz biznes oraz dynamiczny bas

W tym odcinku w nawiązaniu do rozmowy z jedną z osób, która zgłosiła się do mnie poprzez stronę na facebooku opowiadam w odniesieniu do swojego doświadczenia od czego możecie zacząć, aby marzenie o pracy w branży muzycznej jako producent czy też inżynier dźwięku przełożyło się na wdrożenie tej wizji w życie. Pod koniec tego odcinka pokazuję także na przykładzie jednej z ostatnich moich sesji jak zrobić dynamiczny bas w muzyce tanecznej.

Jak zwykle w razie zapytań w temacie możecie do mnie pisać bezpośrednio lub dać znać także w komentarzach pod wideo  jeżeli chcecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami.

 

VLOG#14 – oceń mój miks oraz darmowa wtyczka dynamiczna Xfer OTT

VLOG#14 – oceń mój miks oraz darmowa wtyczka dynamiczna Xfer OTT

W najnowszym vlogu skupiłem się na ocenie produkcji i miksu nadesłanego przez jednego z naszych widzów. Przy okazji mojego komentarza przedstawiam Wam darmową wtyczkę z zakresu efektów dynamicznych czyli Xfer OTT. Jak w prosty i skuteczny sposób chcecie podrasować dynamikę w Waszych produkcjach to polecam zobaczenie całego odcinka.

VLOG#13 – porady dotyczące produkcji muzyki oraz oceniamy miks utworu

VLOG#13 – porady dotyczące produkcji muzyki oraz oceniamy miks utworu

 

Zapraszam Was serdecznie do zobaczenia najnowszego vloga w którym przedstawiam kilka porad dotyczących aranżacji i produkcji muzyki jakie możecie wykorzystać w swoich utworach muzycznych. W drugiej części recenzuje miks utworu nadesłanego przez jednego z moich słuchaczy. Jak zwykle zachęcam do zobaczenia całego odcinka. Jeżeli potrzebujecie pomocy w zakresie produkcji lub miksowania muzyki to proszę o kontakt celem dogadania szczegółów.

VLOG#12 – strojenie stopy, ustalanie głośności ścieżek w projektach oraz oceń mój miks

VLOG#12 – strojenie stopy, ustalanie głośności ścieżek w projektach oraz oceń mój miks

 

W dzisiejszym odcinku vloga zająłem się tematami podniesionymi przez Was, tak więc zaczynamy od dostrajania stopy w Waszych utworach. Później omawiam ważny temat jakim jest dobre ustalenie głośności ścieżek w projektach, a na sam koniec komentuję utwór nadesłany przez jednego z naszych widzów. Jak zwykle męczę tematykę nieco dłużej niż średnia youtube nakazuje, ale zachęcam do zobaczenia całego odcinka. Miłego oglądania.

 

VLOG #11 – moje i wasze sprawy, sesja masteringowa na darmowych wtyczkach

VLOG #11 – moje i wasze sprawy, sesja masteringowa na darmowych wtyczkach

W najnowszym odcinku vloga zaczynam od tego co aktualnie dzieje się w moim studio. Poza tym jeszcze raz odpowiadam na często wpadające pytanie dotyczące tematu czy warto wejść w budowanie kariery w zakresie produkcji muzycznej i inżynierii dźwięku. W drugiej części tego odcinka przygotowałem dla Was prostą sesję masteringową z wykorzystaniem darmowych wtyczek, tak więc jeżeli nie macie budżetu na zatrudnienie profesjonalisty lub po prostu chcecie we własnym zakresie przygotować demo o dobrej głośności i dynamice to zachęcam do zobaczenia całego materiału. Jak zainteresuje Was ten temat jeszcze bardziej to oczywiście zachęcam do zapoznania się  z moim szkoleniem z tego zakresu.

Podsumowanie roku 2017 w studio stereosound. Dziękuję za wsparcie !

Podsumowanie roku 2017 w studio stereosound. Dziękuję za wsparcie !

Serdecznie dziękuję za udany rok studia stereosound. Współprodukcje i remiksy popowe, dance, house, trance z 4JET, Lezon&Slav, Funky PL, Natalia Safran oraz wiele ghost-produkcji między innymi w klimatach deep i tech house wydanych na dobrych labelach polskich i zagranicznych. Ponadto mnóstwo prac mikserskich i masteringowych dla klientów z Polski i nie tylko. Coraz większa oferta szkoleń na stronie oraz liczne spotkania indywidualne w czasie których poznałem sporą dawkę ludzi z pasją, która nas łączy. Wszystkiego dobrego Wam życzę w nowym roku i jeszcze raz dziękuję za wsparcie projektu !

 

 

VLOG #9 – Kompresja typu FET (agresywne ustawienia) porównanie analog vs wtyczki

VLOG #9 – Kompresja typu FET (agresywne ustawienia) porównanie analog vs wtyczki

Dzisiaj w tym świątecznym odcinku mam dla Was porównanie kompresji typu FET pomiędzy sprzętem analogowym a wtyczkami. Zobaczcie i posłuchajcie sami, komentarze mile widziane. Starałem się wszystko jak najlepiej skalibrować do tego testu, tak więc moim skromnym zdaniem nie ma wielkich odchyleń w ustawieniach. Przy okazji życzę Wam wszystkim wesołych i spokojnych świąt bożego narodzenia oraz szczęśliwego nowego roku !

VLOG #8 – darmowy monitor odsłuchu oraz mastering za 75 PLN vs 200 USD :)

VLOG #8 – darmowy monitor odsłuchu oraz mastering za 75 PLN vs 200 USD :)

W dzisiejszym odcinku przedstawiam Wam darmowy monitor odsłuchu od firmy TBProAudio oraz pokazuję jego zastosowanie przy produkcji oraz miksie. W drugiej części mam dla Was ciekawostkę, a mianowicie porównanie mojego referencyjnego masteringu dla klienta z masteringiem wykonanym przez topowe studio sterling sound z Nowego Yorku. Zachęcam do zobaczenia całego wideo.

VLOG#7 – nowy singiel, magnetite, słuchanie referencyjne i oceń mój miks

VLOG#7 – nowy singiel, magnetite, słuchanie referencyjne i oceń mój miks

Witam

W najnowszym vlogu przedstawiam nowy singiel komercyjny jaki został przygotowany w moim studiu. Później prezentuję dobrą emulację magnetofonu szpulowego, czyli Black Rooster Audio Magnetite. Na sam koniec oceniam miks jednego ze słuchaczy wraz z dokładnym poruszeniem tematu słuchania referencyjnego. Zachęcam do obejrzenia całego odcinka.