Kurs Mix Mastering – Twoja Muzyka na Profesjonalnym Poziomie!
(promocja wakacyjna trwa do 31/08/2025 – sprawdź cenę poniżej)
Czy zagadnienia takie jak strojenie wokali, dynamika utworu, dynamika perkusji, korekcja audio, czy osiągnięcie profesjonalnego brzmienia utworu spędzają Ci sen z powiek? Nie wiesz, jak ustawić kompresor? Twoje instrumenty nie brzmią tak, jak powinny, a mastering utworu jest dla Ciebie czymś nie do końca jasnym? Gubisz się w procesie miksowania? Jeśli tak, ten kurs mix mastering jest właśnie dla Ciebie!
Oferuję kompleksowy kurs mix mastering, który dostarczy Ci niezbędną wiedzę, aby Twoje produkcje brzmiały profesjonalnie. Dzięki mojemu wieloletniemu doświadczeniu w różnych gatunkach muzycznych (pop, rock, muzyka klubowa, elektroniczna, akustyczna), masz pewność, że otrzymasz praktyczne wskazówki dopasowane do Twoich potrzeb.
Dlaczego ten kurs mix mastering jest wyjątkowy?
Najlepsze jest to, że cały kurs mix mastering możesz zaliczyć w formie online lub u mnie w studio podczas jednodniowej sesji, wykorzystując do tego swoją muzykę! To klucz do prawdziwej nauki.
Dzięki formule pracy na Twoim własnym utworze muzycznym, ten kurs mix mastering da Ci realny wgląd w to, co może zaoferować poprawny mix mastering. Nauczysz się, na co zwracać uwagę, aby nie popełniać więcej tych samych błędów. Dlatego jest to świetny kurs mix mastering zarówno dla osób początkujących, jak i średnio-zaawansowanych.
Jak wygląda szkolenie z mix masteringu?
Proces jest prosty i skuteczny:
- Wybierasz swój utwór, na którym chcesz nauczyć się miksu i masteringu. Ważne, aby był w pełni skończony – gatunek nie ma większego znaczenia.
- Sprawdzam, czy produkcja muzyczna jest odpowiednia, a projekt nadaje się do dalszego miksu i masteringu.
- Wysyłasz mi wyeksportowane ścieżki w formie audio (zapewniam pełną pomoc w tym zakresie).
- Proszę o przesłanie jednego lub dwóch utworów referencyjnych, aby ustalić, w jakim kierunku zmierza Twoje pożądane finalne brzmienie.
- Następnie zajmuję się przygotowaniem miksu i masteringu Twojego utworu.
- Na bazie Twojej sesji przygotowuję dwa moduły kursu mix mastering w formie wideo:
- Moduł 1 (Mixowanie): Omówię tematy związane z miksem utworu, pokażę co zrobiłem w Twojej sesji i na co powinieneś/powinnaś zwracać uwagę, aby uzyskać dobrze brzmiący utwór i odpowiedni zapas dynamiki.
- Moduł 2 (Mastering): Szczegółowo wyjaśnię, na czym polega mastering i jak go wykonać, aby cały projekt miał odpowiednią głośność i jednocześnie brzmiał doskonale na wszystkich odbiornikach.
Co zyskujesz, wybierając ten kurs mix mastering?
Wybierając mój kurs mix mastering, otrzymujesz kompleksowy pakiet:
- Zmiksowany materiał audio w formie wielośladowej: Gotowy projekt, który będzie Twoim wzorem do dalszej pracy.
- Pełne szkolenie wideo z miksu i masteringu utworu: Poznasz techniki, o których być może nie miałeś/miałaś pojęcia. Zwracam uwagę na wszystkie elementy, które zmotywują Cię do dalszych działań. Po kursie będziesz w stanie samodzielnie identyfikować błędy związane z korekcją audio, poprawnie ustawiać efekty przestrzenne, zarządzać dynamiką i unikać pułapek związanych ze złym masteringiem utworu.
- Fiszki do utrwalenia wiedzy: Po zaliczeniu kursu otrzymasz fiszki, które pomogą Ci jeszcze lepiej zapamiętać i utrwalić zdobytą wiedzę.
Zagadnienia poruszane w moich kursach są uniwersalne. Oznacza to, że niezależnie od tego, w jakim programie do produkcji muzyki pracujesz (FL Studio, Ableton Live, Logic Pro itp.), zdobytą wiedzę bez problemu wykorzystasz w swoich aplikacjach.
Pełne wsparcie po zakupie kursu!
W ramach kursu mix mastering zapewniam pełne wsparcie po zakupie. W szkolenie wliczona jest jedna godzina konsultacji online po zapoznaniu się z materiałami. Dodatkowo oferuję pomoc przy Twojej następnej produkcji muzycznej.
Zdecydowanie zachęcam do kontaktu, jeśli cokolwiek w tematach miksu i masteringu będzie niejasne, lub jeśli będziesz mieć problem z wykorzystaniem zdobytej wiedzy na wtyczkach, na których działasz. Pamiętaj, że jestem dla Ciebie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
CENA ZA KURS MIX MASTERING TO 950 PLN 550 PLN (promocja wakacyjna trwa do 31.08.2025).
Zacznij kurs miksu i masteringu już dziś!
Jeśli interesuje Cię temat profesjonalnego brzmienia muzyki, gorąco polecam tę formę szkolenia. Oprócz ogromnej dawki wiedzy przekazanej w praktycznej formie na Twojej własnej produkcji muzycznej, ten kurs mix mastering jest świetny, ponieważ dostajesz także gotowy projekt, który brzmi tak samo dobrze na wszystkich odbiornikach dźwiękowych.
Jest to o tyle ważne, że ten projekt będzie dla Ciebie wzorem, jak ustawić całość brzmienia. Wszystko po to, aby każda Twoja następna produkcja muzyczna brzmiała tak samo w każdym środowisku odsłuchowym. Wszystkie materiały udostępniam do pobrania na stałe na Twój dysk, dzięki czemu zawsze będziesz mógł/mogła do nich wrócić, aby odświeżyć wiedzę.
Podsumowując, serdecznie polecam szkolenie każdemu, kto nie chce już więcej stać w miejscu z produkcją muzyki. W większości przypadków wystarczy kilka porad i wskazówek, aby przeskoczyć na zawodowy poziom. Mając moje wsparcie, możesz po prostu dojść tam, gdzie chcesz, dużo szybciej!
Poniżej znajdziesz przykładowe wideo w którym pokazuję jak uzyskać odpowiednią głośność utworu na etapie masteringu bez utraty jakości.
Moja Filozofia: Od Koncepcji do Profesjonalnego Brzmienia
Poniżej znajdziesz kilka słów ode mnie na temat tworzenia utworów i ich odpowiedniego montażu dźwiękowego. Zapoznaj się z moją filozofią w tym zakresie tematycznym. Moja praca jest poparta latami praktyki, dlatego możesz być pewna/pewien, że po zaliczeniu tego kursu mix mastering będziesz tworzyć muzykę na jeszcze lepszym poziomie. Zresztą, żeby nie być gołosłownym, sprawdź moje portfolio na stronie.
Podstawy pracy przy procesie tworzenia muzyki składają się z kilku etapów:
- Koncepcja: Początkowa idea utworu.
- Wstępny aranż: Przelanie koncepcji na melodię, harmonię i wstępne podkłady rytmiczne.
- Produkcja muzyczna: To najważniejszy moment, od którego w dużej mierze będzie zależało finalne brzmienie utworu.
Mix i Mastering – Co to właściwie znaczy?
Etap miksu i masteringu odpowiada za odpowiednie zbalansowanie całości przy zachowaniu prawidłowej dynamiki i uzyskania efektu przestrzeni, który jest odpowiedni dla wybranego gatunku muzycznego. Mastering to ostatni etap, od którego zależy finalna głośność utworu. Każdy gatunek muzyczny i każde medium streamingowe ma swoje domyślne wartości, do których powinni zmierzać producenci i inżynierowie dźwięku. Dlatego tak ważne jest, aby na etapie masteringu zadbać o to i przy okazji zachować dynamikę jak najbardziej zbliżoną do oryginalnej.
Miks muzyki – Jak to wygląda w rzeczywistości?
Po skończeniu produkcji utworu, producent, który chce skorzystać z usług inżyniera dźwięku w celu ostatecznego przygotowania projektu muzycznego do dystrybucji lub odtwarzania w mediach/platformach streamingowych, przekazuje materiał w formie audio do dalszej obróbki. Najczęściej prosi się o zachowanie wszystkich efektów dźwiękowych, jakie miał na ścieżkach, aby zachować klimat, w jakim utwór został przygotowany.
Jedyne, na co trzeba zwrócić uwagę, to wyłączenie jakichkolwiek efektów dynamicznych na sumie stereo wszystkich ścieżek (ale tutaj też odbywa się to po konsultacji, bowiem często jest tak, że jeśli producent stworzył utwór w oparciu o takie zmiany dynamiczne wywołane kompresją już od początku jego powstania, to ich wyłączenie może znacząco wpłynąć na zmianę finalnego brzmienia).
Analiza utworów referencyjnych w procesie mix mastering
Następnie inżynier dźwięku wstępnie analizuje wybrane utwory referencyjne producenta, aby dostroić uszy do kierunku, w jakim ma iść produkcja. To bardzo ważny etap w procesie mix masteringu. Jeśli dopiero zaczynasz w tym temacie, warto o tym pamiętać, bo nadrzędnym celem jest uzyskanie takiego rezultatu, jaki chce klient. Utwory referencyjne zdecydowanie w tym pomogą.
Triada – Podstawa procesu mix mastering
Jeden element z triady, jak to nazywam, już opisałem powyżej. Kolejne dwa podstawowe elementy miksu to ustawienie odpowiedniej głośności ścieżek oraz rozłożenie poszczególnych elementów w panoramie, w celu uzyskania jeszcze lepszej przejrzystości w utworze. Te trzy elementy, zrobione poprawnie, mogą zdecydowanie przyspieszyć Twoją pracę nad miksem. Tutaj również utwory referencyjne pełnią ważną rolę, gdyż na ich bazie można dokładnie przeanalizować rozkład instrumentów w utworze, ich moc w wybranych zakresach częstotliwości oraz rozkład elementów utworów w panoramie. Warto uczyć się od najlepszych, bo to w przyszłości zaowocuje szybszą pracą.
Korekcja audio w miksie i masteringu
Jeśli pomimo odpowiedniego ustawienia głośności oraz rozłożenia poszczególnych ścieżek projektu w panoramie, nadal niektóre z elementów giną w utworze, wtedy najczęściej korzystamy z narzędzia o nazwie korektor audio, którym dokonujemy zmiany dźwięku w wybranych zakresach częstotliwości. To kolejny etap tej układanki. Tutaj również ważne jest dalsze korzystanie z utworów referencyjnych, szczególnie w przypadku, gdy nie mamy najlepszej akustyki w pomieszczeniu. Takie utwory będą Twoimi przewodnikami, ponieważ masz pewność, że one dobrze brzmią na każdym sprzęcie grającym. Jeśli ustawisz nasycenie częstotliwości odpowiednio jak w wybranej referencji, będziesz mieć pewność, że Twój utwór też będzie brzmiał jak należy w każdych warunkach jego odtwarzania.
Dynamika – Kompresor i nie tylko w ruch!
Warto wspomnieć, że wszystkie te zagadnienia będą się oczywiście przewijały w trakcie Twojej pracy. W rzeczywistości, pracując na ścieżkach lub grupach instrumentów, od razu podejmujemy kilka decyzji naraz, w celu jak najszybszego uzyskania pożądanego efektu. W tym tekście wypisuję to wszystko po kolei, abyś miał/miała świadomość, co składa się na te dwa ostatnie etapy obrabiania materiałów dźwiękowych i muzyki.
Wracając do tematu dynamiki, ważnym jest jej odpowiednie zachowanie względem oryginału i ciągłe słuchanie utworów referencyjnych. Tylko tak uda Ci się zachować odpowiedni balans pomiędzy dodaniem odpowiedniej ilości energii w utworze, a nie przesadzeniem z użyciem tego typu narzędzi. Ponieważ kompresor w rzeczywistości zawęża pole dynamiczne instrumentów, na które jest dodany. Oczywiście w dzisiejszych czasach wykorzystuje się je także w sposób bardziej ekspresyjny, mający na celu dodanie energii, ale jak zwykle w tym wszystkim kluczem jest nie przesadzić, szczególnie jeśli pracujemy na muzyce bardziej akustycznej. Oprócz takich narzędzi do obróbki dynamiki jak kompresor, drugim podstawowym narzędziem jest po prostu parametr głośności na ścieżce. Programując głośność, możesz uzyskać bardziej naturalny dynamiczny rezultat.
Dodanie przestrzeni w utworze
W ramach tego etapu, po odpowiednim rozłożeniu elementów w panoramie, możemy jeszcze dodać przestrzeń, wykorzystując takie narzędzia jak pogłos, chorus, flanger, phaser, czy też echo. Jak zwykle warto przypomnieć o odsłuchu referencyjnym, aby zobaczyć, ile czego jest w profesjonalnym utworze. Później zaczynamy analizować, co i jak możemy ustawić w przestrzeni, bowiem manipulując pogłosem, możemy uzyskać rezultat przesunięcia czegoś do tyłu lub do przodu w miksie.
Tak samo z pozostałymi efektami możemy np. uzyskać jeszcze większą panoramę stereo, co ma spore znaczenie np. w dzisiejszej muzyce rozrywkowej. Kluczem do sukcesu, czyli zrobienia tego poprawnie, jest ustawienie efektów na ścieżkach tak, aby nie spowodowały załamania przejrzystości tych ścieżek, a dodały odpowiednią przestrzeń w utworze.
Mono – Stereo, o co chodzi?
Na koniec warto sprawdzić utwór w konfiguracji mono, aby zobaczyć, czy jakieś stereofoniczne efekty nie wpłynęły negatywnie na ścieżki w postaci wyjścia ich z fazy. W rzeczywistości brzmi to tak w trybie monofonicznym, że albo mamy wyraźnie słyszalny efekt modulacji na tej ścieżce, albo po prostu ginie ona w trybie monofonicznym. To jest bardzo poważny problem, szczególnie jeśli mówimy tutaj o głównych ścieżkach w Twoich projektach, takich jak np. stopa, werbel czy sam wokal.
Tak pokrótce wygląda proces pracy nad miksem utworu. Następnie gotowy i zatwierdzony miks jest albo poddawany masteringowi przez tę samą osobę, albo przekazywany kolejnemu inżynierowi dźwięku, który specjalizuje się tylko i wyłącznie w tym procesie.
Dlaczego miałbym oddać swój utwór inżynierowi dźwięku?
Główny powód jest taki, że profesjonalista ma po pierwsze lata doświadczeń oraz pomieszczenie odpowiednio przygotowane akustycznie do tego, aby uzyskać taki rezultat, jaki chcesz. Dodatkowo osoba ta stanowi dla Ciebie zestaw drugich, krytycznych uszu. Dzięki temu masz pewność, że wyeliminujesz lub ograniczysz do minimum wszystkie słabości w swoich produkcjach (jeśli takie są).
Mastering – magia czy rzeczywistość?
Do tej pory etap ten jest uznawany za magiczny. Naprawdę nie wiem, skąd się to wzięło. Czasami bowiem klienci mają takie oczekiwania, że pracując dla przykładu na pojedynczym śladzie ich gotowego projektu, będziemy w stanie zrobić coś cudownego z utworem, że ze średniaka zrobi się mistrzostwo świata.
Tak zdecydowanie nie jest. Etap ten odpowiada w głównej mierze za finalną weryfikację brzmienia produkcji, działań związanych z jej miksem i odpowiednim pogłośnieniem do wymaganych standardów. Jeśli coś wymaga większej poprawki, to oczywiście dobry inżynier dźwięku zwróci najpierw na to uwagę i da znać, że należy poprawić te błędy.
Finalizując utwór, stosując odpowiednie triki z efektami dynamicznymi, saturacją itp., tego typu osoba jest w stanie podnieść głośność Twojego projektu muzycznego do wymaganych wartości. Oczywiście zachowując przy tym dynamikę najbliższą Twojemu miksowi utworu.
Potrzebujesz profesjonalnego mix masteringu bez kursu?
Nie masz czasu na to, by uzupełnić swoją wiedzę i chcesz po prostu oddać swój materiał profesjonaliście do miksu i masteringu? Zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.
Oprócz kursu mix mastering prowadzę także indywidualne szkolenia z produkcji muzyki. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszam do sprawdzenia mojej oferty w dziale kurs produkcji muzyki.
Czy masz jeszcze jakieś pytania dotyczące kursu mix mastering lub chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się więcej o procesie miksowania i masteringu?
Zacznij kurs miksu i mastering już dziś!