MIX MASTERING ONLINE

mix mastering online

 

Osiągnij ze mną profesjonalne brzmienie!

Mix mastering utworu to jeden z etapów tworzenia projektu muzycznego oraz pozostałych zarejestrowanych materiałów dźwiękowych. Tematyką tą zajmuję się już od ponad 20 lat, dlatego macie pewność, że Wasz materiał trafił w dobre ręce.

W dziale PORTFOLIO znajdziecie przykłady prac dla moich klientów oraz listę osób i instytucji z którymi współpracowałem. Jeżeli chcecie dopieścić swój materiał przed jego upublicznieniem, tak aby finalnie brzmiał jak np. utwór referencyjny, na którym się wzorowaliście, to zapraszam do współpracy.

mix master studioDlaczego post produkcja, czyli takie usługi jak mix mastering online utworów oraz projektów dźwiękowych są ważne?

Skorzystanie z moich usług daje Wam pewność, że Wasze projekty będą brzmiały profesjonalnie na każdym sprzęcie audio. Jeżeli chodzi o moje doświadczenie to działam w szerokim zakresie gatunków muzycznych. Moje doświadczenie to muzyka typu POP, Rock, Akustyka, Elektronika, Muzyka klubowa, Dance i Hip-Hop.

Brzmienie i dynamika dźwięku – bez względu na gatunek

W każdym z gatunków zapewnię Wam profesjonalne brzmienie z zachowaniem odpowiedniej dynamiki dźwięku. Jeżeli Wasza muzyka wymaga sporej ilości dźwięków basowych (a co za tym idzie odpowiedniej dynamiki w tym spektrum częstotliwości) to żadne problem – znajdziemy rozwiązanie. W w moim studio nagrań mam odpowiednio przystosowany odsłuch do tego, aby odpowiednio skorygować ten zakres dźwiękowy i nadać Waszym instrumentom perkusyjnym i basowym idealnie dopasowane w miksie brzmienie.

Miks i mastering – specjalizuję się w takiej formie wykonywania pracy, tak więc nie ważne gdzie jesteście, wszystkie usługi mogę dla Was wykonać przez internet. Na życzenie mogę także przeprowadzić sesję na żywo u mnie w studio z klientem. W tym momencie będziecie mieli możliwość zapoznania się z tym jak stworzyć odpowiedni mix utworu i dokonać profesjonalnego masteringu. Jeżeli interesuje Was ta druga opcja to proszę o kontakt przez formularz lub telefon, e mail.

Miks Mastering Online – cennik:

    • miks i mastering pojedynczy utwór  – cena już od 300 PLN*

    • mastering pojedynczy utwór – 100 PLN

*dokładna wycena prac jest ustalana indywidualnie w zależności od wielkości sesji i ilości prac związanych z post produkcją, czyli np. wyrównaniem tonalnym lub czasowym wybranych śladów.

Masz większą ilość utworów? Interesuje Ciebie mastering albumu? Napisz do mnie, aby uzyskać indywidualną wycenę.

Zamów miks i mastering muzyki już dziś!

     

    Chcesz się podszkolić w temacie miksu i masteringu? Odwiedź zakładkę KURS MIX MASTERING na stronie lub skontaktuj się bezpośrednio za pomocą formularza.

     

    Miks mastering – dlaczego to dla mnie takie ważne?

     

    mix mastering

    CO DAJE PROFESJONALNY MIX i MASTERING?

    – osiągniesz spójną całość

    – brzmienie na zawodowym poziomie

    – mój utwór wszędzie będzie brzmiał profesjonalnie

    – wybijesz się na tle konkurencji

    – profesjonalne podejście z mojej strony

    Jak wspomniałem wyżej głównym rezultatem etapu tworzenia projektu muzycznego jak miks mastering jest uzyskanie spójnego rezultatu, dzięki któremu brzmienie utworów będzie zawsze zawodowe w każdych warunkach odsłuchowych. Jak szukasz odpowiedniego programu do miksu i masteringu, to zapraszam Ciebie do przeczytania artykułu w sekcji blog w którym przedstawiam jaki program do tworzenia muzyki wybrać, który także idealnie sprawdzi się w tym temacie.

     

    Na etap mix i mastering składają się takie prace jak:

    • weryfikacja utworu względem przykładów referencyjnych (jeśli wszystko jest ok po moim sprawdzeniu Waszej produkcji, to wtedy przechodzę do dalszych prac, natomiast jeśli coś jeszcze trzeba poprawić na etapie produkcji, to wtedy sugeruję odpowiednie rozwiązania lub sam proponuję moje wsparcie także w kwestii produkcji utworu)
    • zbalansowanie głośności w utworze, tak aby fundamentalne elementy miały odpowiednią głośność
    • zadbanie o odpowiednią panoramę w utworze (jeśli odpowiednio dobierzemy rozbicie ścieżek w panoramie lewy/prawy kanał, to dzięki temu uda się uzyskać dużo większą separację instrumentów w utworze, co w ostatecznym rozrachunku doprowadzi do tego, że będzie on bardziej przejrzysty)
    • korekcja audio (jej celem jest odpowiednie skorygowanie wybranych zakresów częstotliwości na ścieżkach w projekcie, tak aby instrumenty przestały walczyć ze sobą i całość stała się jeszcze bardziej przejrzysta, kiedy element rozbicia w panoramie nie dał jeszcze odpowiedniej klarowności)
    • odpowiednia dynamika: z reguły stosuje się tutaj dwie techniki, pierwsza to oczywiście ustawienie odpowiedniej głośności na śladach lub zaprogramowanie zmian, kiedy jest to wymagane, a druga technika, to wykorzystanie narzędzia jakim jest kompresor, dzięki odpowiednim ustawieniom parametrów na pojedynczych ścieżkach, jak i na sumie stereo ścieżek możemy uzyskać efekt spójnego brzmienia, oprócz klasycznego wykorzystania kompresora do balansowania dynamiki na śladach w dzisiejszych czasach stosuje się także agresywną kompresję do tego, aby uzyskać jeszcze lepszą energię w projektach muzycznych
    • nadanie przestrzeni w utworze: tutaj z reguły wykorzystuje się zestaw efektów takich jak pogłos, echo lub efekty modulacyjne jak chorus, flanger czy też phaser, dzięki dodaniu odpowiedniej przestrzeni stereofonicznej możemy uzyskać zawodowe brzmienie utworów, za każdym razem weryfikuję jak utwór zachowuje się w przestrzeni mono/stereo, kiedy mamy do czynienia z dużą ilością efektów modulacyjnych, przestrzennych może się pojawić problem z poprawnym odsłuchem wybranych ścieżek w trybie monofonicznym, dlatego odpowiednio manipulując przestrzenią musimy zadbać o dwie rzeczy: aby po naniesieniu efektów utwór był dalej przejrzysty i miał odpowiednią dynamikę i po drugie, aby był kompatybilny w monofonicznym trybie odsłuchiwania
    • co do masteringu muzyki, czyli finalizacji produkcji całego utworu, celem tego etapu jest wykorzystanie narzędzi w taki sposób, aby uzyskać odpowiednią głośność akceptowaną na platformach streamingowych, w sklepie apple music, w miejscach które które prowadzą streamingi internetowe oraz wydawnictwach, dzięki temu Wasz utwór przy odsłuchiwaniu nie będzie odstawał głośnością od pozostałych profesjonalnych wydawnictw i jednocześnie zachowa taką dynamikę jaką miał na etapie produkcji i miksu muzyki, w swojej pracy z reguły korzystam z kilku narzędzi dynamicznych takich jak kompresor limiter oraz narzędzia typu clipper, dzięki któremu bez straty dynamiki możemy pogłośnić odpowiednio projekt i uzyskać docelową głośność

    Najczęstsze błędy, a także problemy które pojawiają się w produkcjach jakie otrzymuję od moich klientów: 

    Każdy kto zajmuje się tworzeniem muzyki, ma swoje własne podejście, własne doświadczenia oraz co jest wykładnikiem tych dwóch pierwszych aspektów swoje utarte schematy, których się trzyma. Dla części z Was oczywiście może to po prostu dopełniać całości w przypadku kiedy uzyskiwane rezultaty spełniają wszystkie wytyczne jakie wiążą się z uzyskaniem profesjonalnego brzmienia utworu.

    Jednak w przypadku, kiedy macie dobrą produkcję, ale nie potraficie jej doszlifować w taki sposób, aby brzmiała tak jak referencyjne utwory mogą zacząć się schody. Pojawia się frustracja, zapał gdzieś ucieka i ostatecznie upubliczniacie coś co nie do końca Was jeszcze przekonuje.

    Dlatego ważne jest w takim momencie, albo skorzystanie z zewnętrznych uszu jako wsparcie co jeszcze należałoby zrobić z utworem, żeby osiągnąć odpowiednie brzmienie, albo wysłanie projektu do profesjonalnego inżyniera dźwięku, celem wzniesienia go na wyższy poziom.

    W ramach swojej pracy pomagam klientom w pełnym zakresie. Na wstępnym etapie zanim podejmuję współpracę najpierw zajmuje się weryfikacją utworu. Dlatego jeśli jest dużo rzeczy do poprawienia, to nie oferuję swoich usług na siłę, a zwracam uwagę na to co należy poprawić jeszcze w kompozycji, żeby całość brzmiała lepiej. Przypominam, iż realizacja i produkcja stanowi 70% sukcesu naszego utworu, a proces miksu i zajęcie się masteringiem muzyki to pozostałe procenty tej składanki. I nie da się tego szczerze obejść. Tylko swoim wytrwałym działaniem, które ma głównie na celu wyrobienie własnych uszu oraz gustu uzyskacie takie rezultaty jakie chcecie.

    Do najczęstszych problemów jakie pojawiają się przy otrzymywanych przez mnie produkcjach można zaliczyć: 

    • za mało basu w utworze
    • stopa z instrumentem basowym za mało przejrzysta
    • za mało górnych częstotliwości
    • partie wokalne, główne instrumenty lub podkłady muzyczne za bardzo schowane w stosunku do reszty

    Oczywiście rozumiem z czego te błędy wynikają. Po części z braku doświadczenia, a po drugie z problemów z akustyką w Waszych pomieszczeniach. W przypadku także kiedy tworzycie muzykę z dużą ilością niskich częstotliwości może się także pojawić problem jeśli pracujecie na małych monitorach, które nie przenoszą pełnego spektrum częstotliwości. Ostatnio na mojej stronie pojawił się artykuł na temat jakie monitory studyjne wybrać. Znajdziesz go w sekcji blog.

    Część z Was także pracuje tylko na słuchawkach, co jeszcze bardziej pogarsza sprawę w temacie uzyskania odpowiedniego miksu w utworze. Wynika to przede wszystkim z tego, iż pole odsłuchowe w jakim się mieścimy w słuchawkach bardzo zmienia odbiór przestrzeni w utworach. Oprócz tego dużym problemem jest odpowiednie ustawienie niskich częstotliwości miksując utwory tylko na tego typu odsłuchu. Finalnie jak pracujecie tylko i wyłącznie z słuchawkami, to ważne jest to, aby robić sobie często przerwy, bo nasze uszy bardzo szybko się fatygują, kiedy z nich korzystamy.

     

    Chcesz się podszkolić w tematach związanych z miksem i masteringiem? Odwiedź zakładkę KURS MIX MASTERING na mojej stronie lub skontaktuj się bezpośrednio za pomocą formularza.

     

     

    co to mix mastering

    MIX MASTERING – NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

    Porady dotyczące przesyłanego materiału – miks.

    Dla wszystkich zainteresowanych proszę najpierw o przesłanie utworu, który ma być zmiksowany, aby ustalić szczegóły dotyczące projektu. Miks utworu – praca z miksem zajmuje 2-4 dni roboczych. Na życzenie mogę wykonać daną usługę szybciej.

     

     

    WAŻNE, PROSZĘ PRZECZYTAĆ UWAŻNIE !!! (PORADY DOTYCZĄCE PRZYSYŁANYCH PROJEKTÓW):

    Bardzo proszę o dokładne nazwanie wszystkich ścieżek projektu (stemów- ścieżek zgrupowanych instrumentów ) np. dla ścieżki z basem – bass.wav, hihaty – hihat.wav, wokal – wokal.wav itp.

    •  możecie wysyłać pojedyncze ścieżki audio w całości. Większość sekwencerów ma możliwość eksportowania wszystkich ścieżek oddzielnie jednorazowo. Jeżeli nie jesteście pewni jak to zrobić, proszę o kontakt na maila i chętnie pomogę)
    • rozdzielczość ścieżek powinna być minimum 24bit/44.1 khz. Pozwala to na uzyskanie wysokiej jakości miksu, na żądanie mogę pracować także w innych rozdzielczościach. Proszę tylko zaznaczyć to podczas przesyłania projektu
    • proszę o podanie dokładnego tempa lub temp ścieżek w waszym projekcie
    • na koniec prośba także o wysłanie miksu waszego utworu w całości celem przesłuchania jego wstępnej wersji oraz wskazanie jednego lub dwóch utworów referencyjnych.

    Po wykonaniu usługi do waszej dyspozycji zostanie przekazany plik audio w formacie wav w rozdzielczości (link z adresem do ściągnięcia pliku):

    •  44.1khz/24 bit WAV

    co to jest mix i mastering

    PROFESJONALNY MASTERING ONLINE – JAK PRZYGOTOWAĆ SWÓJ UTWÓR?

    Porady dotyczące przesyłanego materiału – mastering i *stem mastering.

    *stem mastering – to opcja finalizacji projektu w oparciu o wyeksportowane grupy instrumentów czyli np. instrumenty perkusyjne, wokale, instrumenty, efekty itp., dzięki tej formule można jeszcze na tym etapie uzyskać lepszy rezultat, dlatego w przypadku zainteresowania tą opcją masteringu proszę o kontakt celem dogadania szczegółów.

    Termin wykonania usługi to 2 dni robocze. Na życzenie mogę wykonać usługę masteringu szybciej (proszę o kontakt na e mail celem ustalenia warunków).

    Po wykonaniu usługi masteringu muzyki do dyspozycji klienta zostaną przekazane 3 pliki. 2 w formacie wav i jeden mp3(link zostanie przesłany mailem):

    • 44.1khz/16 bit WAV(CD jakość)
    • 44.1khz/24 bit WAV
    • plik MP3 320 kbs (najwyższa jakość kompresji)

    Co więcej, na życzenie mogę również udostępnić pliki w innych rozszerzeniach np. FLAC, AAF, AIF (proszę tylko o zaznaczenie tego w mailu).

    W mojej pracy staram się zawsze znaleźć właściwą proporcję pomiędzy głośnością a dynamiką. Jeżeli chcesz aby twój utwór/miks był pogłośniony do granic możliwości przy dalszym zachowaniu jego czystości daj mi o tym znać zanim zacznę nad nim pracę. Na życzenie mogę również udostępnić pliki w innych rozszerzeniach np. FLAC, AAF, AIF (proszę tylko o zaznaczenie tego w mailu).

    Przesyłanie plików: Proszę o wystawienie plików na jeden z serwisów do trzymania danych. Polecam wetransfer, który zapewnia 2gb za darmo i bardzo prosty sposób zarządzania przesyłanymi plikami. Jeżeli macie z tym problem na żądanie mogę udostępnić FTP, na który będziecie mogli wrzucić swoje pliki audio. Istnieje także możliwość wysłania do mnie płyty CD/DVD.

    Jeżeli zainteresowała Was ta oferta, to proszę o kontakt za pomocą poniższego formularza, celem dogadania szczegółów i dostępnych terminów.

    Zamów miks i mastering już dziś!

       

      Oferta szkoleniowa:

      Oprócz usług miksu i masteringu od wielu lat zajmuje się także przygotowywaniem szkoleń online oraz warsztatów stajonarnych w tej tematyce. Więcej na temat dostępnych kursów znajdziesz w zakładce szkolenia. Jeśli interesuje Ciebie indywidualny kurs, to zapraszam do zakładki kurs mix mastering. Jak chciałabyś, chciałbyś się zapisać na 2 dniowe warsztaty to zapraszam do zakładki warsztaty mix mastering celem zapoznania się z kolejnymi terminami.

      Wideo poniżej pokazuje podstawy z miksu i masteringu, tak więc jak chcesz się dowiedzieć od czego zacząć to zapraszam do zobaczenia całego filmu.

       

       

      Oprócz gotowych szkoleń do zakupu na stronie od kilku lat ogranizuje także szkolenia stacjonarne i online. Pod spodem znajdziecie przykładowy plan warsztatów, który obejmuje 2 poziomy. Pierwszy wprowadza w podstawy tematyki związane z miksowaniem i masteringiem projektów audio oraz utworów muzycznych, natomiast drugi poziom warsztatów obejmuje także sporo tematyki z tworzenia muzyki, tak aby całościowo mogliście zdobyć wiedzę, która w każdej sytuacji przełoży się na uzyskanie zawodowego brzmienia

      Warsztaty miks i mastering – poziom 1

      Poruszana tematyka:

      Wprowadzenie:

      • akustyka w miejscu gdzie pracujemy oraz jej wpływ na naszą pracę
      • monitory odsłuchowe (dobór, pozycja odsłuchowa)
      • słuchawki a kwestia produkcji/miksowania
      • co jest ważniejsze sprzęt czy nasze ucho/doświadczenie – dyskusja

      Formuła na uzyskanie dobrego rytmu pracy przy produkcji utworów:

      • utwory referencyjne i ich ważność aby uzyskać dobry rezultat
      • motyw, ciekawe brzmienie, podkład perkusyjny
      • rozbudowa aranżu wokół wstępnej idei
      • poprawianie brzmienia
      • miks
      • mastering
      • a jakie jest wasze podejście ? – dyskusja

      Miksowanie utworu:

      • przypomnienie o ważności utworów referencyjnych
      • analiza utworu pod względem wybranego zakresu częstotliwości
      • od czego zaczynamy ten proces : balans głośności, panning, grupowanie śladów
      • omówienie podstawowych technik miksowania (equalizacja,
      • kompresja, saturacja) na podstawie kluczowych elementów w utworach : stopa, bas, werbel, cymbały, gitara, dźwięki syntetyczne,wokal
      • poprawne tworzenie przestrzeni w utworze czyli efekty typu pogłos i echo
      • stosowanie kanałów równoległych dla polepszenia dynamiki w utworze
      • procesowanie sumy ścieżek audio
      • poprawność miksu w trybie mono/stereo
      • zapytania od uczestników/dyskusja

      Mastering:

      • na czym polega mastering ?
      • omówienie narzędzi jakie zastosowuje się na tym etapie tworzenia projektu
      • mastering w odniesieniu do działania w domowych warunkach
      • optymalny poziom głośności RMS,LUFS
      • przykładowa sesja masteringowa
      • zapytania od uczestników/dyskusja

      Analiza utworów uczestników warsztatów:

      • odsłuch oraz porównanie referencyjne
      • analiza produkcji/miksu oraz krótki komentarz co będziemy chcieli
        uzyskać
      • przygotowanie miksu utworu – sesja na żywo (dzięki temu będziemy
        mogli utrwalić w rzeczywistości wiedzę przedstawioną dzień
        wcześniej)

      Warsztaty miks i mastering – poziom 2

      Poruszana tematyka:

      Wprowadzenie:

      •  ważność poszczególnych etapów w tworzeniu utworu muzycznego
      • referencyjny odsłuch jako wyznacznik tworzenia aranżacji i brzmienia utworu
      • fundamenty w utworze – stopa, wokal lub główny instrument solowy (resztę budujemy wokół tego)
      • jak najszybciej dojść do zawodowego brzmienia?

      Zanim przejdę dalej z opisem dodam tutaj, iż w ramach tych warsztatów przekażę Wam całą masę trików związanych zarówno z produkcją jak i miksowaniem poszczególnych elementów. Dlatego warsztaty te mogą mieć bardziej luźną atmosferę w odniesieniu do przygotowanej rozkładówki, bo będę się także starał przejść wszystkie te tematy z jakimi wy się także pojawicie. Cel jest jeden. Chcę, abyście po tych 2 dniach byli przygotowani do tego, aby tworzyć utwory na profesjonalnym poziomie.

      Perkusja:

      • stopa – mocny dół, dynamika, warstwowanie, saturacja, dostrajanie stopy
      • pozostałe elementy perkusyjne w utworze – jak uzyskać odpowiednią moc, klarowność, ogarniamy dudnienie w bębnach i ostrą górę
      • eliminowanie problemów z fazą
      • programowanie perkusji: jak uzyskać efekt ludzki w nagraniach, na co zwracać uwagę w kontekście aranżu

      Bas:

      • jak uzyskać odpowiednie brzmienie subu w dolnych częstotliwościach? (warstwowanie, korekcja audio, saturacja,
        kompresja)
      • jeden bas czy więcej? (techniki warstwowania)
      • jak uzyskać klarowne brzmienie basu w stosunku do stopy?
      • jak uzyskać szerokie brzmienie basu w utworze bez utraty energii w dolnych partiach?
      • programowanie basu akustycznego oraz elektronicznego – na co zwracać uwagę?

      Instrumenty i efekty dźwiękowe:

      • taktyka mniej to więcej (ważne żeby brzmienie było wartościowe)
      • uzyskanie klarownego brzmienia w środkowym zakresie częstotliwości
      • techniki warstwowania instrumentów
      • wykorzystanie korekcji audio, saturacji i kompresji do nasycenia brzmienia poszczególnych instrumentów i efektów dźwiękowych
      • kompresja wielozakresowa przy dynamicznych instrumentach

      Partie wokalne:

      • jak odpowiednio skleić partie wokalne z podkładem muzycznym?
      • stosowanie warstwowania i dubli jako wzmocnienie energii przekazu
      • uzyskanie separacji na wokalu z wykorzystaniem efektów przestrzennych typu pogłos i echo (kompresja kluczowa)
      • efekty dźwiękowe na partiach wokalnych, aktualne trendy
      • nie zawsze kompresja na kontrolowanie mocno wybuchających fraz

      Drugi dzień warsztatów zaczniemy od powtórzenia materiału z dnia pierwszego. Później przejdziemy jeszcze do pytań od uczestników. Jeżeli pojawią się jeszcze jakieś kwestie, których nie omówiłem, to oczywiście omówimy je razem.

      Analiza utworów uczestników warsztatów:

      • odsłuch oraz porównanie referencyjne
      • analiza produkcji/miksu oraz krótki komentarz co będziemy chcieli uzyskać
      • przygotowanie miksu utworu – sesja na żywo (utrwalenie wiedzy na waszych produkcjach i miksach)

      Jeśli chcesz rozwijać się w tym temacie, a czujesz, że brakuje Ci kogoś kto poprowadzi Ciebie w kierunku osiągnięcia zawodowego brzmienia, to zapraszam do przejrzenia pełnej oferty moich szkoleń.

      Zamów profesjonalny mix i mastering już dziś. Uzupełnij swoją wiedzę!