Produkcja muzyki nowoczesnej z Piotr Bukowski aka Matt Bukovski

27-28 sierpnia 2022 – weekendowy warsztat w studio Aby Road Kraków

 

Piotr Bukowski - Surrounded Audio

Gdzie  i kiedy: Aby Road Studio Kraków 27-28 sierpnia 2022 r.

Dla ilu osób: 8

Koszt warsztatów: 1000 PLN od osoby

Cel:

Zdobycie umiejętności mających na celu samodzielne wyprodukowanie profesjonalnie brzmiących produkcji muzycznych

Dla kogo: 

Na warsztaty zapraszamy zarówno osoby początkujące, jak i te które mają już pewne doświadczenie w temacie, ale chcą w zdecydowany sposób podnieść swoje umiejętności związane z produkcją profesjonalnie brzmiących produkcji muzycznych

O prowadzących: 

Pierwszy dzień warsztatów zostanie poprowadzone przez Piotra Bukowskiego aka Matt Bukovski, który  jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich producentów i DJ-ów z gatunku trance, od ponad dekady podbijającym sceny i festiwale na całym świecie. W muzyce najbardziej fascynuje go łączenie wzbudzających silne emocje melodii z energetycznymi, szybkimi i mocnymi bitami.

30-letni warszawianin swoją przygodę z muzyką zaczął już w wieku 7 lat, zapisując się do szkoły muzycznej na lekcje gry na fortepianie. Potem uczył się też gry na ogromnych piszczałkowych organach, a następnie ukończył wydział kompozycji i teorii muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. W międzyczasie, około 2009 roku zaczęła się jego silna fascynacja muzyką elektroniczną i brzmieniami syntezatorów.

Jako DJ występuje na całym świecie, można go było zobaczyć na scenach takich krajów jak Holandia, Argentyna, Kanada, Tajwan, Malezja, Rosja, Wielka Brytania, Izrael, Niemcy, Szwajcaria, Szwecja, Włochy, Estonia, Mołdawia, Białoruś, Hiszpania i wielu innych, a także wielokrotnie na festiwalach i w klubach w naszym kraju. W latach 2013-2016 był członkiem agencji DJskiej Future Sound of Egypt.

Wydał już ponad 70 oryginalnych utworów i remiksów w zagranicznych wytwórniach, takich jak jak Armada Music (A State of Trance, Who’s Afraid of 138), Black Hole Recordings (AVA, Grotesque, Flashover), FSOE, Raz Nitzan Music, Monster Tunes, Blue Soho, a ostatnio także w swoim własnym nowym labelu – Surrounded Audio.

W rankingu najpopularniejszych DJ-ów Polish DJs Chart został wytypowany przez fanów trzykrotnie w pierwszej piętnastce rankingu, na miejscu 11. i dwukrotnie 15.

Do swoich sukcesów może też zaliczyć umieszczenie swojego kawałka “Eterna” na wiodącej kompilacji Armina van Buurena – A State of Trance 2013, a także utworu “Retrospection” na jego krążku Universal Religion 6. Ponadto Armin wielokrotnie supportował produkcje Piotra w swojej audycji A State of Trance i setach na żywo.

Piotr obecnie poświęca się też działalności edukacyjnej w ramach projektu „Surrounded Audio” i pomaga innym producentom muzycznym w tworzeniu lepszych utworów i rozwijaniu swoich karier. Głównym rdzeniem platformy jest kanał youtube Surrounded Audio PL z darmowymi poradnikami na temat kompozycji, miksu, aranżacji i sound designu.

Linki:

Spotify: https://open.spotify.com/artist/4LVILrg84B7z0b1rOq7yYF
Facebook: https://facebook.com/MattBukovski
Soundcloud: https://soundcloud.com/mattbk
Twitter: https://twitter.com/MattBukovski
Youtube: https://youtube.com/MattBukovski

Piotr Bukowski aka Matt Bukovski

 

Drugi dzień warsztatów zostanie poprowadzony przez Wojciecha Kleckiego, czyli właściciela studio Stereosound. Od ponad 20 lat zajmuje się on produkcją muzyki oraz jej miksem i masteringiem. W tym roku jego pracę można było także usłyszeć w debiutach na Opolu.

Na bieżąco utwory zmiksowane i zmasteringowane przez niego można usłyszeć w takich radiach jak ESKA i popularne rozgłośnie regionalne. Przykłady jego projektów możecie znaleźć w jego portfolio . 

Wojciech poprowadzi dla Was moduł związany z miksem i masteringiem utworów muzycznych.

Tak jak Piotr od dłuższego czasu (ponad 10 lat doświadczenia jako nauczyciel) zajmuje się on także prowadzeniem szkoleń indywidualnych i grupowych w tej tematyce. Przykłady jego szkoleń możecie znaleźć na tej stronie.

Warsztaty zostaną podzielone na 2 dniowe moduły.

W pierwszym dniu Piotr przekaże Wam w jaki sposób zajmuje się on produkcją utworów muzycznych. Natomiast w drugim dniu zajmiemy się tematyką miksu i masteringu utworów muzycznych. Za ten blok będzie odpowiadał Wojciech

Szczegółowy opis: 

Dzień 1: 

​​Organizacja pracy – czyli maksimum pomysłów i postępów

Minimalny wystarczający setup – co jest rzeczywiście niezbędne do produkcji muzyki?

Organizacja pracy – jak kilkukrotnie zwiększyć efektywność i szybkość swoich działań produkcyjnych.

Zostań Hackerem Produkcji – sprawdzone sposoby i podejścia dla szybkiego rozwoju muzycznej kariery i swoich umiejętności.

Muzyczny Silnik – sprawdzony system tworzenia dużej liczby nowych pomysłów muzycznych i doprowadzania ich do ukończonych produkcji.

Twórca czy edytor? Jak pogodzić te dwie role.

Metoda naukowa w muzyce – czyli jak mindset badacza-eksperymentatora doprowadzi cię do muzycznych „szczęśliwych przypadków” i najlepszych rozwiązań.

Gry muzyczne – czyli jak się zainspirować i zaczynać nowe utwory. Technika palety rozwiązań

Rodzaje sesji w studiu i ich planowanie.

Kompozycja – tworzymy treść i przekaz naszego kawałka

Przypomnienie niezbędnych podstaw z teorii muzyki.

Muzyczne tworzywo, czyli jak wybrać dźwięki które brzmią ze sobą dobrze i zgodnie. Skale muzyczne oraz poprawne budowanie pełnych i mocnych akordów.

Jak wywoływać określone emocje w słuchaczu, a także tworzyć muzyczne napięcia i rozwiązania które zabiorą go w podróż.

Komponujemy melodię – jak stworzyć taką która zapada w pamięć? Po jakich dźwiękach ją prowadzić dla maksimum efektu? Parametry melodii.

Różne metody tworzenia melodii krok po kroku, gdy brakuje ci inspiracji. Omówienie różnych rodzajów melodii na praktycznych przykładach.

Rytm – jak go urozmaicić w twoich produkcjach i na co najbardziej zwracać uwagę.

Tworzenie melodii w praktyce, do utworu instrumentalnego jak i wokalnego.

Szkic – budujemy fundamenty aranżacji utworu

Czym jest szkic utworu? Od czego zacząć szkic? Jak aranżować pętle w pionie? Dozwolone zabiegi na tym etapie.

Składniki muzycznego dania: niezbędne rodzaje ścieżek w elektronicznej aranżacji i ich role.

Tworzymy plany aranżacji. Dźwięki pierwszo, drugo i trzecioplanowe.

PERKUSJA: Fundament każdego utworu, czyli metody tworzenia możliwie wciągającego groove’u. Warstwy perkusji, popularne patterny, proste zabiegi ulepszające zaprogramowane drumsy i dodające im życia. Jak urozmaicić naszą perkusję i uczynić ją prawdziwie unikalną.

BASS: Najlepsze sposoby na efektywny i wciągający bassline, który pasuje i “dokleja się” do perkusji.

MELODIA/TŁO: Aranżujemy syntezatory i instrumenty.

FX + EAR CANDY: Dodajemy wstępnie niezbędne efekty.

Potrzebne sekcje w twoim utworze – i jak stworzyć możliwie duży kontrast i podróż dla słuchacza.

Co zrobić, aby główne części utworu pasowały do siebie.

“Mój utwór brzmi pusto” – ile dźwięków tak naprawdę potrzebujesz? Przyczyny pustego brzmienia aranżacji.

Skondensowana jakość – tworzymy hipnotyczne pętle, których można słuchać bez końca. Jak w prosty i efektywny sposób przedłużyć pętlę, aby była bardziej interesująca. Jak w interesujący sposób wypełnić puste przestrzenie w aranżacji.

Czas na praktykę, czyli jak zmieścić i upakować wszystkie elementy naszej aranżacji. Charakter poszczególnych oktaw, aranżacyjne zapełnianie częstotliwości. Kreatywne metody.

Jak wstępnie wybrać WYSTARCZAJĄCE na tym etapie brzmienia.

Aranżacja szkicu piosenkowego pod nagrywanie wokalu. Jak jej nie przeładować? Co jest wystarczające?

Dzień 2:

Wprowadzenie:

– akustyka w miejscu gdzie pracujemy oraz jej wpływ na naszą pracę

– monitory odsłuchowe (dobór, pozycja odsłuchowa)

– słuchawki a kwestia produkcji/miksowania

– co jest ważniejsze sprzęt czy nasze ucho/doświadczenie – dyskusja

Miks utworu: 

–  ważność utworów referencyjnych

– analiza utworów pod względem wybranego zakresu częstotliwości

– od czego zacząć? balans głośności, panning, grupowanie śladów

– podstawowe techniki miksowania (korekcja audio, kompresja, saturacja) omówienie na podstawie kluczowych elementów w utworach : stopa, bas, werbel, cymbały, gitara, dźwięki syntetyczne, wokal

– tworzenie przestrzeni w utworze

– kanały równoległe w programach do produkcji muzyki – w jaki sposób je wykorzystać i po co?

– jakie efekty na sumie ścieżek audio

– poprawne brzmienie miksu w trybie mono/stereo

– zapytania od uczestników/dyskusja

Mastering: 

– na czym polega ten proces ?

– jakie narzędzia zastosowuje się na tym etapie tworzenia produkcji muzycznych

– mastering w domu, czy to się może udać?

– optymalny poziom głośności na śladach

– przykładowa sesja masteringowa

– zapytania od uczestników/dyskusja

Analiza utworów uczestników warsztatów: 

– odsłuch oraz porównanie referencyjne

– analiza produkcji/miksu

Co po warsztatach? 

Po warsztatach zapewniamy pełne wsparcie na mailu w razie dodatkowych pytań. Tak więc jeżeli coś by jeszcze było do końca nie jasne, lub po prostu będziecie chcieli przesłać nam swoje próbki nagrań oraz edycji, to nie będzie z tym problemu. Oprócz tego w cenę wliczona jest jednogodzinna konsultacja online. Zależy nam po prostu na tym, abyście wynieśli z tego weekendu jak najwięcej.

Zapytaj się o ofertę już dziś!