fbpx

Warsztaty miks i mastering 25-26 kwietnia 2020 r. – Kraków studio Aby Road

Tak było na warsztatach w styczniu 25-26/2020
Powyżej krótka relacja z pierwszych warsztatów w październiku 2019 r.

Sobota 25/04 – od 10:00 do 16:00 

Niedziela 26/04 od 10:00 do 16:00


Warsztaty zostaną poprowadzone przez Wojciecha Kleckiego (stereosound.pl), który na co dzień już od 20 lat zajmuje się zawodowo produkcją muzyczną, miksem oraz masteringiem.

Kilka z moich realizacji znajdziecie tutaj.


Ilość uczestników: 5 osób 


Cena: 600 PLN 


Cena obejmuje 2 dniowe szkolenie oraz dostęp do pełnego pakietu wszystkich kursów ze strony stereosound.pl. Dodatkowo po odbyciu szkolenia zapewniam pełne wsparcie przy następnym projekcie nad jakim będziecie pracowali, celem usystematyzowania dostarczonej wiedzy. Szkolenie zostanie przeprowadzone w profesjonalnym studio muzycznym Aby Road w Krakowie (10 min. pieszo od rynku). Podczas szkolenia będzie kilka przerw na odświeżenie ucha. Dobra lokacja studia daje bezproblemową możliwość zakupienia czegoś do picia czy do jedzenia. Na miejscu jest aneks kuchenny oraz będzie dostęp do wody mineralnej.


Cel warsztatów:


Celem warsztatów jest przedstawienie uczestnikom technik związanych z obróbką i finalizacją projektów muzycznych, dzięki którym w kilka godzin bez drogiego sprzętu, a jedynie z pomocą wykorzystania nie drogich efektów wirtualnych uda się z surowego nagrania przygotować profesjonalny i gotowy do wydania projekt muzyczny.  


Dlaczego wziąć w nich udział? 


Każdy z uczestników zapozna się ze sporą dawką praktycznych porad, dzięki którym podniesie swoją wiedzę w zakresie miksu i masteringu utworów muzycznych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość zadawania pytań, tak aby wynieść ze szkolenia jak najwięcej. Po odbytym szkoleniu zapewniam wparcie przy następnym projekcie muzycznym, tak więc można liczyć na moją pomoc oraz komentarz. 


Harmonogram (oczywiście nic nie jest wyznaczone na sztywno, jak pojawią się ciekawe pytania to możemy oczywiście to w trakcie sesji nieco zmodyfikować).


Dzień 1: 


Wasze stanowisko pracy.  


– sprzęt w Waszym studio muzycznym: monitory, słuchawki, karta muzyczna (omówienie podstawowych kwestii związanych z odpowiednim doborem sprzętu oraz zoptymalizowania jego działania w warunkach studia muzycznego i domowego) 


– adaptacja akustyczna: jak zadbać o odpowiednie środowisko odsłuchowe 


Wprowadzenie do miksowania utworów muzycznych. 


– ważność utworów referencyjnych w kontekście pracy nad miksem 


– 3 podstawowe elementy od których zaczynamy miks utworu (głośność, panorama, przejrzystość w aranżacji)


– czy wprowadzać efekt dynamiczny na sumie wszystkich ścieżek od razu na start czy nie? 


– korekcja dźwiękowa (zastosowanie technik na różnych elementach dźwiękowych w projekcie muzycznym)


– kompresja dźwiękowa (przedstawienie technik pozwalających na uzyskanie większej dynamiki w utworze)


– kompresor wielopasmowy oraz korektor dynamiczny (zastosowanie i techniki)


– przestrzeń (jak poprawnie zastosować efekt pogłosu oraz opóźnienia celem uzyskania głębi w utworze) 


– saturacja, czyli jak wykorzystać ten efekt celem uzyskania cieplejszego brzmienia ścieżek w utworze


–  grupowanie ścieżek w miksie 


– zastosowanie efektów dźwiękowych na kanałach równoległych (saturacja, agresywna kompresja)


– wykorzystanie efektów stereo w utworach celem poszerzenia ich szerokości w tym trybie (omówienie technik związanych z tym zagadnieniem) 


– kompatybilność utworu w trybie monofonicznym (po co to sprawdzać oraz najważniejsze techniki związane z tym zagadnieniem)


Dzień 2: 


Mastering utworów muzycznych: 


– co to jest mastering? 


– omówienie technik stosowanych na tym etapie nagrania


– jaką finalną głośność utworu wybrać? (w odniesieniu do zaleceń EU, a także średnich wartości wyznaczonych przez najpopularniejsze portale medialne)


– jak przygotować nagranie do wydania na płycie winylowej


– jak przygotować nagranie do wydania na płycie CD 


– tworzymy obraz DDP płyty do tłoczni CD


Analiza przykładowych utworów: 


– surowy materiał vs utwór po miksie i masteringu


– mój komentarz oraz zalecenia odnośnie miksu i masteringu muzyki


Ilość miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń. Jak będzie więcej osób zainteresowanych to w lutym zrobimy kolejną edycję.


W przypadku zainteresowania proszę o KONTAKT celem omówienia szczegółów związanych z rejestracją oraz opłatą za szkolenie. Do zobaczenia.

Opinie uczestników:

Zenek

Dziękuję. Szkolenie jak najbardziej potrzebne, konieczne i przynoszące dużo informacji nie do wyodrębnienia z sieci mimo wielu kursów. Zobaczenie profesjonalisty w akcji, jego sposobu działania, używanych narzędzi i ich zastosowania jest bardzo inspirujące.

Jacek

Dzięki za szkolenie 🙂 Jak zawsze, wszystko konkretnie.

Konrad

Super! Ogrom wiedzy, teraz uporzadkowac i wcielic we wlasne projekty. Dobrze ze trafilismy na Ciebie, masz duzo wiedzy i potrafisz sie nia w prosty i jasny sposob podzielic, wielkie dzieki 🙂

Tomek

Dziękuję za spotkanie i profesjonalizm. Gratuluję lekkości prowadzenia szkolenia i miłe otoczenie. Gdyby pojawiły się opcje kolejnych szkoleń z różnych obszarów – poproszę o info.