PROFESJONALNY KURS MIKSU I MASTERINGU

 

Męczą ciebie takie zagadnienia jak strojenie wokali, dynamika utworu, dynamika perkusji, korekcja audio, profesjonalne brzmienie utworu, nie wiesz jak ustawić kompresor? Twoje instrumenty nie brzmią tak jak powinny? Mastering utworu jest dla Ciebie czymś nie do końca jasnym? Gubisz się w procesie miksowania?

Kurs ten da Ci odpowiednią dawkę wiedzy, z którą będziesz mogła/mógł się zapoznać na spokojnie w zaciszu domu lub w studio. Ze względu na mój szeroki wachlarz doświadczeń mam sporą praktykę w każdym gatunku muzycznym.

 

A najlepsze jest to, że cały kurs możesz zaliczyć w formie online wykorzystując do tego swoją muzykę!

 

Kurs mix mastering

 

Dzięki formule pracy na twoim utworze muzycznym, kurs da Ci wgląd w to co może dać Ci poprawny mix mastering. Dzięki temu będziesz wiedziała/wiedział na co zwracać uwagę, aby nie popełniać więcej tych samych błędów. Dlatego jest to świetny kurs zarówno dla osób początkujących jak i średnio-zaawansowanych.

Zainteresowana/zainteresowany? Zobacz pod spodem jak wygląda szkolenie.

  1. Wybierasz swój utwór na którym chcesz się nauczyć miksu i masteringu. Nie ma większego znaczenia jaki, ale ważne żeby był w pełni skończony.
  2. Sprawdzam, czy wszystko jest ok z produkcją muzyczną i projekt nadaje się do miksu i masteringu.
  3. Wysyłasz mi z niego wyeksportowane ścieżki w formie audio (zapewniam pomoc w tym zakresie).
  4. Proszę Ciebie o przesłanie jednego lub dwóch utworów referencyjnych, celem ustalenia w jakim kierunku chciałabyś/chciałbyś zmierzać jeśli chodzi o finalne brzmienie produkcji muzycznej.
  5. Następnie zajmuję się przygotowaniem miksu i mastering utworu.
  6. Na bazie sesji przygotowuję dwa moduły kursu mix mastering w formie wideo. Pierwszy będzie dotyczył tematów związanych z miksowaniem oraz tego co zrobiłem w twojej sesji i na co powinnaś/powinieneś zwracać uwagę, aby uzyskać dobrze brzmiący utwór i odpowiedni zapas dynamiki.
  7. W drugim module wideo będę omawiał na czym polega mastering oraz jak zrobić mastering, aby cały projekt miał odpowiednią głośność i jednocześnie brzmiał bardzo dobrze na wszystkich odbiornikach.

 

Co dostaniesz ode mnie w ramach kursu?

Po pierwsze dostajesz ode mnie zmiksowany materiał audio w formie wielośladowej.

Oprócz materiału audio dostajesz ode mnie pełne szkolenie wideo z miksu i mastering utworu w którym przedstawiam techniki o których istnieniu może jeszcze nie miałaś/nie miałeś pojęcia.

Zwracam uwagę na wszystkie elementy, które zmotywują Ciebie do dalszych działań. Kiedy będziesz zajmowała/zajmował się następnym utworem będziesz w stanie bez problemu zindetyfikować jakiekolwiek błędy związane z korekcją audio, ustawisz poprawie efekty przestrzenne, dynamikę oraz unikniesz wszelkich pułapek związanych ze złym masteringiem utworu.

Wraz z materiałami audio oraz wideo, po zaliczeniu kursu udostępniam Ci także fiszki, dzięki którym jeszcze bardziej utrwalisz swoją wiedzę.

Zagadnienia, które poruszam w swoich kursach są uniwersalne.

Czyli nie ważne w jakim programie do produkcji muzyki zostały one przygotowane (fl studio, ableton live, logic pro itp.). Bez problemu będziesz mogła/mógł je wykorzystać w swoich aplikacjach.

W ramach swoich kursów zapewniam pełne wsparcie po zakupie.

W szkolenie wliczona jest jedna godzina konsultacji online po zapoznaniu się z materiałami. Oprócz tego zapewniam pomoc przy następnej produkcji muzycznej.

Zdecydowanie zachęcam do tego, aby kontaktować się ze mną jeżeli coś jeszcze będzie nie jasne w takich tematach jak miks i mastering, lub nie będziesz wiedziała/wiedział jak wykorzystać zdobytą wiedzę na wtyczkach na jakich działacie. Pamiętaj, że jestem dla Ciebie jeśli masz wątpliwości.

 

CENA ZA KURS MIX MASTERING TO 950 PLN

 

Zacznij kurs miksu i mastering już dziś!

     

    Jeśli interesuje Ciebie ten temat, to gorąco polecam każdemu tę formę szkolenia.

    Oprócz ogromnej dawki wiedzy przekazanej w praktycznej formie na twojej produkcji muzycznej jest to świetny kurs ponieważ dostajesz także gotowy projekt, który brzmi tak samo dobrze na wszystkich odbiornikach dźwiękowych.

    Jest to ważne o tyle, że projekt ten będzie dla Ciebie wzorem jak ustawić całość brzmienia. A wszystko po to, żeby każda twoja następna produkcja muzyczna brzmiała tak samo w każdym środowisku odsłuchowym.

    Wszystkie materiały udostępniam do pobrania na stałe na twój dysk. Dlatego zawsze będziesz mogła/mógł do nich wrócić, jeżeli tylko zajdzie potrzeba odświeżenia wiedzy.

    Podsumowując szkolenie serdecznie polecam każdemu, kto nie chce już więcej stać w miejscu z produkcją muzyki. W większości przypadków jest tak, że wystarczy kilka porad, wskazówek, aby przeszkoczyć na zawodowy poziom. Mając moje wsparcie możesz po prostu dojść tam gdzie chcesz dużo szybciej!

    W wideo poniżej znajdziesz przykładowe szkolenie jak miksuję utwór w stylu akustyczny folk. Co do gatunków jakimi się zajmuję to działam w ramach szerokiego wachlarza, czyli pop, rock, muzyka klubowa, elektroniczna oraz akustyczna. Zapraszam także do zapoznania się z moim portfolio.

     

     

    Pod spodem znajdziesz kilka słow ode mnie na temat tworzenia utworów oraz ich odpowiedniego montażu dźwiękowego.

    Zapoznaj się z moją filozofią w tym zakresie tematycznym. Moja praca jest poparta latami praktyki, dlatego możesz być pewna/pewien, iż po zaliczeniu tego kursu będziesz tworzyć muzykę na jeszcze lepszym poziomie. Zresztą żeby niebyć gołosłownym sprawdź moje portofolio na stronie.

    Podstawy pracy przy procesie tworzenia muzyki składa się z kilka etapów.

    Po pierwsze mamy samą koncepcję, później staramy się to przelać wszystko na wstępny aranż, który będzie obejmował melodie, harmonie oraz wstępne podkłady rytmiczne. Całość później okraszona jest odpowiednią produkcją muzyczną (i tak jak wszędzie wspominam, to jest najważniejszy moment od którego będzie zależało w dużej mierze finalne brzmienie utworu).

    Miks i mastering – czyli co?

    Etap miksu i masteringu odpowiada za zadanie odpowiedniego zbalansowania całości przy zachowaniu prawidłowej dynamiki i uzyskania efektu przestrzeni, który jest odpowiedni dla wybranego gatunku muzycznego. Mastering to ostatni etap od którego zależy finalna głośność utworu. Każdy gatunek muzyczny, każde medium streamingowe ma swoje domyślne wartości do jakich powinni zmierzać producenci i inżynierzy dźwięku, dlatego tak ważne jest, aby na etapie masteringu zadbać o to i przy okazji zachować dynamikę jak najbardziej zbliżoną do oryginalnej.

    Miks muzyki – jak to wygląda w rzeczywistości?

    Po skończeniu produkcji utworu, producent, który chce skorzystać z usług inżyniera dźwięku, celem ostatecznego przygotowania projektu muzycznego do przekazania go do dystrybucji lub odtwarzania go w mediach lub platformach streamingowych przekazuje materiał w formie audio do dalszej obróbki. Najczęściej prosi się o zachowanie wszystkich efektów dźwiękowych jakie ta osoba miała na ścieżkach, aby zachować klimat w jakim został przygotowany utwór.

    Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to wyłączenie jakichkolwiek efektów dynamicznych na sumie stereo wszystkich ścieżek (ale tutaj też odbywa się to po konsultacji, bowiem często tak jest, że jak producent stworzył utwór w oparciu o takie zmiany dynamiczne wywołane kompresją już od początku jego powstania, to jego wyłączenie może wpłynąć dosyć znacząco na zmianę finalnego brzmienia).

    Analiza utworów referencyjnych.

    Następnie inżynier dźwięku analizuje wstępnie wybrane utwory referencyjne producenta, celem dostrojenia uszu do tego w jakim kierunku ma iść jego produkcja. To jest bardzo ważny etap w procesiem jakim jest miks i mastering i jeżeli dopiero zaczynacie w tym temacie warto o tym pamiętać. Bo celem nadrzędnym jest uzyskanie takiego rezultatu jaki chce klient. Czyli staramy się dojść tam najbliżej jak tylko możemy. Utwory referencyjne zdecydowanie w tym pomogą.

    Triada – czyli podstawa procesu takiego jak miks i mastering.

    Jeden element z triady jak to sobie nazywam ten etap już opisałem powyżej. Kolejne dwa podstawowe elementy miksu to ustawienie odpowiedniej głośności ścieżek oraz rozłożenie poszczególnych elementów w panoramie, celem uzyskania jeszcze lepszej przejrzystości w utworze. Te trzy elementy zrobione poprawnie mogą zdecydowanie przyspieszyć Waszą pracę nad miksem. Tutaj także utwory referencyjne pełnią ważną rolę, gdyż na ich bazie dokładnie można przeanalizować rozkład instrumentów w utworze oraz ich mocy w wybranych zakresach częstotliwości oraz rozkład elementów utworów w panoramie. Warto uczyć się od najlepszych, bo to na przyszłość będzie pożytkowało tym, że szybciej wykonacie swoją pracę.

    Korekcja audio, podczas procesów takich jak miks i mastering.

    Jeżeli pomimo odpowiedniego ustawienia głośności oraz rozłożenia poszczególnych ścieżek projektu w panoramie, dalej niektóre z elementów kluczą się lub giną w utworze wtedy najczęściej korzystamy z narzędzia o nazwie korektor audio, którym dokonujemy zmiany dźwięku w wybranych zakresach częstotliwości. To kolejny etap tej układanki. Tutaj także ważne jest dalsze korzystanie z utworów referencyjnych, szczególnie w przypadku kiedy nie mamy najlepszej akustyki w pomieszczeniu. Takie utwory będą Waszymi przewodnikami, ponieważ macie pewność, że one dobrze brzmią na każdym sprzęcie grającym. Jeżeli ustawicie nasycenie częstotliwości odpowiednio jak w wybranej referencji, to wtedy będziecie mieli pewność, że Wasz utwór też będzie brzmiał jak należy w każdych warunkach jego odtwarzania.

    Dynamika, czyli kompresor i nie tylko w ruch.

    Może warto wspomnieć na tym etapie, że te wszystkie zagadnienia, które są tutaj wypisane podczas Waszej pracy będą się oczywiście przewijały. Bowiem w rzeczywistości wygląda to tak, że pracując na ścieżkach lub grupach instrumentów od razu podejmujemy kilka decyzji na raz, celem jak najszybszego uzyskania takiego efektu jaki chcemy. W tym tekście wypisuję to wszystko po kolei, żebyście mieli świadomość co składa się na te dwa ostatnie etapy obrabiania materiałów dźwiękowych i muzyki.

    Wracając do tematu dynamiki, ważnym jest jej odpowiednie zachowanie względem oryginału i z tyłu głowy słuchając w dalszym ciągu utworów referencyjnych. Tylko tak uda Ci się zachować odpowiedni balans pomiędzy dodaniem odpowiedniej ilości energii w utworze, a nie przesadzeniem z użyciem tego typu narzędzi. Ponieważ kompresor w rzeczywistości zawęża pole dynamiczne instrumentów na które jest dodany. Oczywiście w dzisiejszych czasach wykorzystuje się je także w sposób bardziej ekspresyjny mający na celu dodanie energii, ale jak zwykle w tym wszystkim. Kluczem jest nie przesadzić, szczególnie jeżeli pracujemy na muzyce bardziej akustycznej. Oprócz takich narzędzi do obróbki dynamiki jak kompresor, drugim podstawowym narzędziem jest po prostu parametr głośności na ścieżce. Programując głośność możecie uzyskać bardziej naturalny dynamiczny rezultat.

    Dodanie przestrzeni w utworze.

    W ramach tego etapu po odpowiednim rozłożeniu elementów w panoramie możemy jeszcze dodać przestrzeń w ramach wykorzystania takich narzędzi jak pogłos, chorus, flanger, phaser, czy też echo. Jak zwykle warto przypomnieć o odsłuchu referencyjnym. Żeby zobaczyć, ile jest czego w profesjonalnym utworze. Później zaczynamy analizować co i jak możemy ustawić w przestrzeni bowiem manipulując pogłosem możemy uzyskać rezultat przesunięcia czegoś do tylu lub do przodu w miksie.

    Tak samo z pozostałymi efektami możemy np. uzyskać jeszcze większą panoramę stereo. Co ma spore znaczenie np. w dzisiejszej muzyce rozrywkowej. Klucz do sukcesu, czyli zrobienia tego po prawnie to ustawienie efektów na ścieżkach tak, aby nie spowodowały one załamania przejrzystości tych ścieżek, a dodały odpowiednią przestrzeń w utworze.

    Mono – Stereo, o co chodzi?

    Finalnie warto sprawdzić także utwór w konfiguracji mono, żeby zobaczyć czy jakieś stereofoniczne efekty nie wpłynęły negatywnie na ścieżki w postaci wyjścia ich z fazy. W rzeczywistości brzmi to tak w trybie monofonicznym, że albo mamy wyraźnie słyszalny efekt modulacji na tej ścieżce lub po prostu ginie ona w trybie monofocznimy. To jest bardzo poważny problem szczególnie jeżeli mówimy tutaj o głównych ścieżkach w Waszych projektach takich jak np. Stopa, Werbel, czy sam Wokal.

    Tak pokrótce wygląda proces pracy nad miksem utworu. Następnie gotowy i zatwierdzony miks jest albo poddawany masteringowi przez tą samą osobę, albo przekazywany kolejnemu inżynierowi dźwięku, który specjalizuje się tylko i wyłącznie w tym procesie.

    Dlaczego miałbym oddać swój utwór inżynierowi dźwięku?

    Główny powód jest taki, że profesjonalista ma po pierwsze lata doświadczeń oraz pomieszczenie odpowiednio przygotowane akustycznie do tego, aby uzyskać taki rezultat jaki chcesz. Dodatkowo osoba ta stanowi dla Was zestaw drugich krytycznych uszu. Dzięki temu macie pewność, że wyeliminujecie, albo ograniczycie do minimum wszystkie słabości w swoich produkcjach (jeżeli takie są).

    Mastering – magia czy co?

    Do tej pory etap ten jest uznawany za magiczny. Naprawdę nie wiem skąd się to wzięło. Czasami bowiem klienci mają takie oczekiwania, że pracując dla przykładu na pojedynczym śladzie ich gotowego projektu będziemy w stanie zrobić coś cudownego z utworem, że z średniaka zrobi się mistrzostwo świata.

    Tak zdecydowanie nie jest. Etap ten odpowiada w głównej mierze za finalną weryfikację brzmienia produkcji, działań związanych z jego miksem i odpowiednim pogłośnieniem do wymaganych standardów.

    Jeżeli coś wymaga większej poprawki, to oczywiście dobry inżynier dźwięku zwróci najpierw na to uwagę i da znać, że należy poprawić te błędy.

    Finalizując utwór, stosując odpowiednie triki z efektami dynamicznymi, saturacją itp. jest tego typu osoba w stanie podnieść głośność twojego projektu muzycznego do wymaganych wartości. Oczywiście zachowując przy tym dynamikę najbliższą Waszemu miksowi utworu.

    Nie masz czasu na to, by uzupełnić swoją wiedzę i chcesz po prostu oddać swój materiał profesjonaliście do miksu i masteringu? Zapraszam do zapoznania się z ofertą.

    Oprócz kursu z miksu i masteringu prowadzę także indywidualne szkolenia z produkcji muzyki. Jeśli interesuje Ciebie ten temat, to zapraszam do sprawdzenia mojej oferty w dziale kurs produkcji muzyki.

    Zacznij kurs miksu i mastering już dziś!