Warsztaty miks i mastering - zmieniam koncept nauki dla Was - Stereosound - studio nagrań, mix i mastering, mastering online produkcja muzyki, szkolenia

Warsztaty miks i mastering – zmieniam koncept nauki dla Was

Miks utworu - stopa i bas, czyli odwieczny problem.
Miks utworu – stopa i bas, czyli odwieczny problem.
4 grudnia, 2020

Warsztaty miks i mastering – zmieniam koncept nauki dla Was

warsztaty miks mastering

W tym tekście chciałbym Wam pokrótce przedstawić ideę jaka za mną się ciągnie już od dłuższego czasu w związku z warsztatami i sposobem nauczania w temacie produkcji, miksu i masteringu. 

Oczywiście to co na bieżąco przedstawiam, czyli techniki i schematy jakie są potrzebne, aby dojść do zawodowego brzmienia w krótkim czasie są potrzebne, ale bez jednego ważnego elementu tej układanki to wszystko po prostu nie będzie miało sensu na dłuższą metę. 

Mowa tutaj o treningu Waszego słuchu.

Czyli mówiąc w skrócie nabrania takiego doświadczenia i pewności siebie, że kiedy będziecie siedzieli nad swoim nowym projektem muzycznym, bądź będziecie zajmowali się czyimś utworem, działając nad jego miksem i masteringiem, to automatycznie będziecie wiecie jakie częstotliwości dźwięków nie grają oraz co należy podbić, aby otrzymać zawodowy rezultat. 

Co może składać się na uzyskanie efektu “absolutnego ucha”?

Przede wszystkim praktyka oraz odpowiedni gust muzyczny, który pozwoli Wam rozróżnić co jest słabej jakości od perfekcyjnego brzmienia. 

W tym roku moja formuła warsztatów zmieniła trochę swój schemat, bowiem proponuję dwa poziomy dla wszystkich zainteresowanych. W pierwszym omawiam podstawowe rzeczy związane z miksem i masteringiem, a w drugim wchodzimy w temat jeszcze dokładniej i uzupełniamy te zagadnienia o elementy produkcji. W ramach pierwszych dwóch edycji spora część osób zapisała się od razu na dwa poziomy z czego się bardzo cieszę. 

Zapewni mi to także realizację, mojego pomysłu związanego z tym aby każdy uczestnik w ramach swojego czasu przez ten okres pomiędzy edycjami skupił się na systematycznym polepszaniu swojego słuchu w kontekście analizy poszczególnych dźwięków. 

Zaczniemy już na warsztatach, gdzie będę przedstawiał różne typy korekcji brzmienia wybranych utworów i wraz z uczestnikami będziemy określali jakość brzmienia oraz możliwość dokonania korekcji celem jego poprawy. 

Głęboko wierzę, iż robiąc tego typu analizy na bieżąco, to w ciągu miesiąca poprawicie zdecydowanie swój słuch, który teraz będzie w stanie wyłapać pojedyczne częstotliwości w utworach, które należy zweryfikować. 

Jak pewno wielu z Was ja też przeszedłem ścieżkę od kupowania sprzętu, wtyczek, wierzenia w mit, że miks, czy też mastering poprawi moje brzmienie (owszem tak może być, ale jest pewien limit). Dopiero z czasem doszedłem do tego samego wniosku jaki przedstawiam Wam w tym wpisie. Najważniejszy jest dobry, analityczny słuch na każdym z etapów tworzenia produkcji dźwiękowych, który przełoży się po pierwsze na przyspieszenie Waszej pracy, mniejszą ilość frustracji spowodowanych podjęciem złych decyzji jeżeli chodzi o moc i rozkład częstotliwości dźwięków w utworze. Musicie też zdać sobie sprawę, że do tego nie potrzeba talentu. Jak ze wszystkim, im więcej zrobicie ćwiczeń, na analizę częstotliwości dźwięków (najlepiej do tego wykorzystać znane, dobre i świeże utwory Waszych ulubieńców, celem porównania), z drugiej strony im więcej sami zrobicie projektów w jak najkrótszym czasie, to to wszystko przełoży się na uzyskanie tej pewności siebie w trakcie działania nad projektami dźwiękowymi. 

Tak więc wszystkich zachęcam do ćwiczenia swojego słuchu, bo z całą pewnością tak jak już wielu moich uczniów, klientów którzy z czasem przyznali mi rację, ten temat stanowi podwaliny Waszego rozwoju w działce produkcyjno-inżyniersko dźwiękowej. 

Jeżeli kogoś z Was zainteresuje ten temat lub jeżeli chcecie ze mną wskoczyć na zawodowy poziom brzmienia Waszych produkcji to zapraszam do kontaktu bezpośredniego lub zapoznania się z cyklem warsztatów jakie będę prowadził w tym roku w Krakowie. Więcej na ten temat znajdziecie w tutaj.