Dzisiaj mam dla Was jeden z lepszych trików jeżeli chodzi o ogarnięcie niskich częstotliwości w utworach. Jeżeli do końca nie czujecie, że relacja stopy z basem nie jest w utworze taka jak powinna porównując swoją pracę do utworów referencyjnych na jakich bazujecie to warto wykorzystać jedną prostą i skuteczną metodę. Wrzucamy na sumę stereo miksu naszego utworu korektor audio z założonym filtrem jak na załączonym obrazku.
Tego typu problemy zwyczajowo pojawiają się w pracy nad utworami po jakimś czasie, kiedy za bardzo już się przyzwyczaimy do brzmienia i zaczynamy się gubić w tym wszystkim. I w tym momencie trzeba robić wszystko, aby wybijać się z tego stanu.
Czyli po pierwsze odsłuch na świeżo z rana (i od razu zapisanie na kartce to co trzeba poprawić), drugie to robienie sobie przerw i po trzecie, czyli to o czym chciałem dzisiaj wspomnieć ,to zmiana percepcji, czyli sposobu odsłuchu naszego projektu muzycznego. Z tak stłumionymi średnio-wysokimi częstotliwościami, możemy dokładnie sprawdzić, jak zachowuje się utwór w dolnych częstotliwościach. Czy stopa z basem ładnie tańczą, czy mają fajną dynamikę, czy są zamulone, czy nie ma jakichś częstotliwości rezonujących?
Te wybicie z normalnego sposobu odsłuchiwania zdecydowanie przełoży się na uzyskanie lepszego rezultatu, bo dzięki temu będziecie w stanie dokładnie zweryfikować ten obszar i podjąć odpowiednie decyzje. Pamiętajcie o tym przy następnym swoim projekcie.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.