Mix i mastering poradnik - jak zbalansować stopę z basem w utworze?

Mix i mastering poradnik – jak zbalansować stopę z basem w utworze?

NATIVE INSTRUMENTS Reaktor Blocks - pierwszy syntezator modularny
NATIVE INSTRUMENTS Reaktor Blocks – pierwszy syntezator modularny
1 grudnia, 2016
Mix i mastering poradnik - jak uzyskać przejrzysty pogłos?
Mix i mastering poradnik – jak uzyskać przejrzysty pogłos?
23 stycznia, 2017
NATIVE INSTRUMENTS Reaktor Blocks - pierwszy syntezator modularny
NATIVE INSTRUMENTS Reaktor Blocks – pierwszy syntezator modularny
1 grudnia, 2016
Mix i mastering poradnik - jak uzyskać przejrzysty pogłos?
Mix i mastering poradnik – jak uzyskać przejrzysty pogłos?
23 stycznia, 2017
Pokaż wszystko

Mix i mastering poradnik – jak zbalansować stopę z basem w utworze?

Mix i mastering poradnik - jak zbalansować stopę z basem w utworze?

Temat odpowiedniej korekcji audio oraz dynamiki niskich częstotliwości jest dla mnie dosyć popularny w mojej pracy. Wynika to głównie z tego, iż projekty które dostaję od klientów, albo nie do końca mają dobrane poprawnie brzmienia w tym obszarze lub po prostu wymagana jest korekcja głośności, korekcja audio oraz poprawa dynamiki, aby uzyskać bardziej klarowny i energetyczny rezultat.

Jeśli akurat zajmuje się finalizacją projektu, czyli takim procesem jak mastering i słyszę, że basu jest dużo ale nie jest on do końca skontrolowany pod względem nasilenia częstotliwości oraz uzyskania odpowiedniej dynamiki to wtedy z pomocą przychodzą dynamiczne korektory audio.

Dzięki tego typu narzędziom mamy możliwość z jednej strony skorygowania balansu częstotliwości wpływając takimi działaniami jak korekta audio, a z drugiej jeśli całość jest za mało klarowna i za “luźna” w swoim odbiorze (mam tutaj na myśli taki przypadek kiedy jest słyszalny brak odpowiedniej definicji elementów dźwiękowych z tego obszaru), to wtedy możemy wykorzystać kompresję tylko na tym wybranym skrawku częstotliwości, aby wyciągnąć więcej dynamiki w utworze. Ma to szczególnie duże znaczenie w energetycznych gatunkach muzyki takich jak; pop, rock, dance czy też hip-hop.

Bardzo polecam sprawdzić tego typu narzędzie jeżeli jeszcze nie mieliście go w swoich rękach. A tym bardziej, iż znany deweloper Tokyo Dawn Labs oferuję także bardzo dobrą darmową wersję tego typu urządzenia.

Oczywiście tego typu korekcję o której wspomniałem powyżej można także uzyskać poprzez programowanie automatyzacji głośności (dzięki temu uzyskacie podobny efekt, ale bez kompresji), jednak w przypadku kiedy przy okazji jeszcze chcecie bardziej wpłynąć na dynamikę w wybranych zakresach częstotliwości, to wtedy kompresor wielopasmowy jest niezastąpiony. Dzięki temu możem jeszcze zbić bardziej ten wbrany obszar dźwiękowy i uzyskać bardziej energetyczny rezultat.
Więcej tego typu porad znajdziecie w moich szkoleniach. Chcecie pójść z tym tematem do przodu? To sprawdźcie moją ofertę szkoleń w kategorii kurs mix mastering na stronie.