Mix mastering poradnik - limiter na sumie podczas miksowania

Mix mastering poradnik – limiter na sumie podczas miksowania

Mix mastering poradnik - dobry darmowy limiter
Mix mastering poradnik – dobry darmowy limiter
8 marca, 2016
Mix mastering poradnik - sprawdzaj utwór w trybie monofonicznym
Mix mastering poradnik – sprawdzaj utwór w trybie monofonicznym
6 października, 2016
Mix mastering poradnik - dobry darmowy limiter
Mix mastering poradnik – dobry darmowy limiter
8 marca, 2016
Mix mastering poradnik - sprawdzaj utwór w trybie monofonicznym
Mix mastering poradnik – sprawdzaj utwór w trybie monofonicznym
6 października, 2016
Pokaż wszystko

Mix mastering poradnik – limiter na sumie podczas miksowania

Mix mastering poradnik - limiter na sumie podczas miksowania

Mix mastering poradnik – dlaczego warto korzystać z limitera także podczas miksowania?

Jak pracujecie nad swoimi projektami i jesteście także w trakcie miksowania, to dobrym zwyczajem jest wrzucenie sobie na sumę stereo wszystkich ścieżek limitera, którego możemy od czasu do czasu odpalić w trakcie sesji, aby usłyszeć jak mniej więcej będzie się sprawdzał nasz utwór po jego pogłośnieniu do wymaganych standardów.

Jest to prosty patent, ale bazując na moim doświadczeniu dosyć często się sprawdza szczególnie jeżeli macie żywe instrumenty, które mają dużą dynamikę (w tym wokal). Na tej bazie będziecie w stanie stworzyć jeszcze lepszy balans w miksie przed wysłaniem utworu do masteringu i zdecydowanie unikniecie problemów jakie mogą wyjść na tym ostatecznym etapie produkcji muzycznej.

Mój aktualny przykład – pracuje właśnie nad komercyjnym tanecznym utworem gdzie mocno wyniosłem wokale do przodu i po wysłaniu go do zewn. studia masteringowego i pogłośnieniu go do średniej -5.5 rms  okazało się ze wokal za bardzo pompuje i ciężko go utrzymać w ryzach, później dopiero skorzystałem z opcji z limiterem na miksie i wychwycilem dzięki temu problemy, które poprawiłem i teraz już wszystko powinno być wporządku – przynajmniej tego oczekuję.

Swoją drogą aktualne średnie wartości głośności w muzyce popowej to jakieś wariactwo, ale ten temat zostawimy już na inny dzień.

Czy wiecie, iż oprócz takich tematów jak miks i mastering moje drugie pole działałności to produkcja muzyki na zamówienie? W razie zainteresowania zapraszam do kontaktu bezpośredniego.