Dynamiczna perkusja czyli kompresja równoległa i saturacja

Dynamiczna perkusja czyli kompresja równoległa i saturacja

Dynamiczna perkusja czyli kompresja równoległa i saturacja

Jak macie dobrze brzmiącą perkusję, ale dalej w porównaniu do wydanych utworów brakuje Wam w niej odpowiedniej dynamiki i „tłustego” zagęszczenia brzmienia to polecam kochani stosować dwa patenty. Jeden to kompresja równległa, a drugi to saturacja dźwięków. Na zdjęciu możecie zauważyć, iż do tego celu zastosowałem jeden efekt, a mianowicie jest to bardzo dobra wtyczka Kush Audio UBK-1 (kompresor i saturator w jednym), ale jeżeli nie macie tego tego narzędzia i np. pracujecie w Live to możecie wybrać podstawowy kompresor oraz efekt o nazwie saturator i uzyskać podobny efekt. Czyli na kanale return wrzucacie sobie te dwa narzędzia i jeżeli chodzi o kompresję na równoległym kanale to ma być ona dosyć mocna, czyli wysoka skala redukcji i kompresor ma bardzo agresywnie działać, natomiast jeżeli chodzi o saturację to oczywiście w zależności od tego za jakim brzmieniem jesteście. Może ona bowiem przybrać rózne kolory w zależności od tego jak ustawicie odpowiednie parametrym na tym efekcie. Ewentualnie jeszcze, aby ten równoległy kanał pracował lepiej z oryginalną ścieżką z projektu to warto na sam koniec za tymi dwoma efektami wrzucić equalizer i ustawić odpowiednio zakres częstotliwości w którym te zagęszczenie ma być najbardziej widoczne (zwróćcie uwagę tutaj na dolne pasmo). Później już tylko bezpośrednio na oryginalne ścieżce w moim przypadku była to gałka E ustawiamy w jakim procencie ma ten łańcuch efektów wpływać na naszą oryginalną ścieżkę. 

P.S.

A jak chcecie spróbować szybkiej i nieco alternatywnej metody na uzyskanie podobnego efektu to kanale równoległym wrzućcie limiter jaki macie w swoim arsenale i spróbujcie nim też ścisnąć swój materiał i później już subtelnie wprowadzić jego odpowiednią ilość do oryginalnej ścieżki.

Wojtek Klecki